RSS

Mamaatje …..

17 Aug

Vandaag zou ze jarig geweest zijn. Hier zie je haar als meisje van 18, samen met m’n vader.

A0010

Gisteravond was er toevallig (?) een avondvullende documentaire op tv over Queen en Freddy Mercury, een favoriet van mam. Het mooie en opzwepende nummer “Somebody to Love” hebben we dan ook op haar crematie laten horen, naast een aantal tango’s van Malando, en Janis Joplin met “Get it while you can”. Mam had een heel gevarieerde en eigen smaak voor een dame van 83 😀

 
11 reacties

Geplaatst door op augustus 17, 2014 in Afscheid & rouw, Vroeger

 

11 Reacties op “Mamaatje …..

  1. Mieke

    augustus 17, 2014 at 10:53 am

    heel mooi.

     
  2. Maddy

    augustus 17, 2014 at 2:54 pm

    Wat een bijzonder mens was je moeder dan!

     
  3. mmld

    augustus 17, 2014 at 7:49 pm

    Ik keek gisteren ook Queen met Jantje, een gewaarwording. Gaaf dat je moeder ook een Freddy fan was…

     
  4. Dicky

    augustus 17, 2014 at 9:33 pm

    Memorabele dag, altijd weer even moeilijk. Een dag vol herinneringen. Ik heb ook zitten kijken gisterenavond naar De documentaire van Freddy. Mooi mensje was je moeder, ( mams) ik vind het fijn dat ik haar gekend heb. Ze leefde altijd zo erg mee met mijn katjes in de opvang.
    Sterkte Marga!

     
  5. marijke

    augustus 17, 2014 at 9:44 pm

    Mooie foto, heel dierbaar.

     
  6. margali

    augustus 17, 2014 at 9:53 pm

    Ik denk misschien niet dagelijks, maar wel heel vaak aan m’n moeder. Met een warm gevoel en een glimlach, en soms met spijt omdat ik die laatste jaren graag anders had gezien voor haar. Maar hey … that’s life. Ik voel geen verdriet, maar mis haar wel. Vandaag was het te regenachtig om op het strand te wandelen, dus zijn we naar Velserbeek gegaan, waar mijn ouders zo’n 25 jaar lang 2x daags hun honden uitlieten. Er ligt daar een stuk geschiedenis, en het voelde goed om – lekker droog onder die grote bomen – daar hun route te lopen.
    Ja, mam was een knappe meid. Vond m’n vader, vind ik ook 😉

     
    • Pieta

      augustus 18, 2014 at 11:35 am

      Ja en knappe moeders krijgen knappe dochters, dat is de natuur!

       
      • margali

        augustus 18, 2014 at 11:57 am

        Haha, dank je wel voor dit compliment Pieta. Maar ze zeggen ook “kijk naar de moeder, en dan zie je hoe de dochter later wordt” ….. mam woog de laatste jaren 98 kilo want ze vond alles zo lekker (en ik verwende haar graag). Dus ik zie haar vooral als een waarschuwing!
        Weet je, ik had graag mijn moeder eens willen ontmoeten toen ze zo rond de 25-30 jaar oud was, maar met mij dan op dezelfde leeftijd. Want m’n herinnering aan haar als klein kind is natuurlijk ontzettend incompleet …

         
  7. Helen

    augustus 19, 2014 at 12:57 pm

    Ja je moeder had een mooie smaak, zelf ben ik altijd fan geweest van Janis Joplin.
    Sterkte Marga.

     
    • margali

      augustus 19, 2014 at 6:30 pm

      Ik denk dat mijn moeder instinctief reageerde op het rauwe stemgeluid van Janis, het uitschreeuwen van haar onzekerheid. Dat herkende ze helemaal.

       
  8. Yvonne den Boer

    augustus 22, 2014 at 8:08 am

    Dat zijn van die “denkdagen”hé,ik ken het! Je lijkt op je moeder hé Marga?

     

Geef een reactie

 
