RSS

Vlooien ….

14 Aug

Nou ja …. vanavond zag ik 1 vlo toen Dakotah op schoot even anders ging liggen. Klereding nog net tussen m’n nagels te pakken gekregen en verzopen. Gelukkig had ik Stronghold in huis, dus de voerkast ging open, de medicijndoos kwam tevoorschijn (katten dachten “ha! eten, alweer?”) en toen ik daarmee naar de keuken liep kwam alles achter me aan. Deur dicht, eerst een sidderende Dakotah uit haar lijden verlost en meteen een pipet gegeven, en toen Quast. Die begon al wantrouwend te worden, en ik kon me herinneren dat hij recht omhoog springt dus ik greep hem in een hoekje van de keuken zodat hij inderdaad alleen omhoog kon. Het is me gelukt, maar oh wat is die gozer bliksemsnel. Daarmee vergeleken is Ashmanti een eitje. Meteen ook een stuk vlooienband in stukjes in de stofzuigerzak gedaan, en morgen even achter Milbemax aan …

Jammer dat het is gebeurd, maar met dit weer is het natuurlijk geen wonder. Als troost heb ik een heeeeeeeleboel brokjes over de vloer gegooid zodat ze alle leed vergeten waren en lekker konden gaan grazen …

Update: om 10 uur hebben ze nog normaal gegeten, en een half uur later begon Quast te kotsen …. alles er uit, en daarna nog een aantal keren. De Stronghold zal het niet zijn, hij heeft ook niks kunnen oplikken. Waarschijnlijk toch teveel brokjes gegeten?? Ben de rest van de avond bezig geweest met opruimen en dweilen. Arme Quast is niet lekker.

Volgende dag: rustige nacht, even na 4 uur moest hij weer kotsen (water). Ik bedacht me dat z’n maag wel heel erg leeg moest zijn en gaf hem 5 grote t/d brokken. Die moet hij wel fijn kauwen ….bleven erin. Net z’n ontbijt op en ik hoor/zie nog niks…..aan z’n eetlust mankeert niks dus het zal wel loslopen 😉

 
10 reacties

Geplaatst door op augustus 14, 2014 in Gezondheid katten

 

10 Reacties op “Vlooien ….

  1. Maret Andersen

    augustus 15, 2014 at 1:01 pm

    Wat vreemd Marga, ze zijn bij jou toch ook gewoon binnen? Hoe komt die vlo er dan op :-).

     
    • margali

      augustus 15, 2014 at 5:43 pm

      Maret, er is altijd wel kans om vlooien te krijgen ook bij binnenkatten. Ik kan ze zelf mee naar binnen brengen, of – wat de assistente ook al zei: we zijn met z’n allen een maand geleden voor de APK naar de dierenarts geweest, en de katten lopen dan meestal los in de behandelkamer. Dan worden ze wat rustiger. Op dat moment leken ze geen vlooien te hebben want Liesbeth heeft de kam erdoorheen gehaald. Maar hoe goed er ook schoongemaakt wordt in de praktijk en gesprayd wordt, het kan altijd een keer mis gaan. Mensen die in de praktijk werken nemen zelf ook wel eens per ongeluk een vlo mee naar huis … Kan ook dat mensen die hier op de trap lopen een vlo meenemen na een bezoek aan mensen met katten die er last van hebben. Ik heb er zelden last van maar nu is het een keertje mis.

       
  2. mmld

    augustus 15, 2014 at 3:54 pm

    De vlo is 1 van de ergste scheppingen, waar die beesten nou goed voor zijn?
    Toen ik net hier in huis kwam wonen had ik er maanden last van, als ik over de drempel stapte had ik er in een mum van tijd 10 op de rand van m’n sokken zitten! Tot ik die pipetjes ontdekte…
    Fijn dat Quast er (waar?) weer overheen is.

     
    • margali

      augustus 15, 2014 at 5:36 pm

      Ik denk dat Quasteman zich gewoon schandalig volgevreten heeft toen ik die brokjes strooide na de vlooiendruppels. Waarschijnlijk ten koste van Ashmanti die gewoon veel trager is 😉

       
  3. Dicky

    augustus 16, 2014 at 12:27 pm

    Waardeloos vlooien, ik heb afgelopen week ook al mijn katten met Frontline spray behandeld. Waren ze ook niet zo blij mee, sissend zijn ze bij me weg gesprongen. Izmir is zo sterk die kon ik niet houden. Volgende dag heb ik hem verrast haha. Op het nieuws was het bericht dat er een vlooienplaag was in ons land. Ik ben blij dat ik het goed onder de knie heb. Het is knap zielig als ze er last van hebben

     
    • margali

      augustus 16, 2014 at 12:49 pm

      Kan me voorstellen dat je katten jou op dat moment een “rotmens” vonden 😉 Ik heb m’n schuldgevoel dan ook afgekocht door kwistig met brokjes te strooien. En daar moest Quast dan weer voor boeten …. Ik hoop dat je katten vlovrij blijven.

       
  4. Helen Tabak

    augustus 16, 2014 at 8:13 pm

    Ik weet niet waar ik het anders neer moet zetten Marga, maar we hebben vanavond Catootje in moeten laten slapen. Nadat 2 jaar geleden ernstig acuut nierfalen werd geconstateerd in Drachten waar we destijds op jouw advies terecht kwamen, (jij hebt de uitslagen destijds nog gezien en beoordeeld) en de da een spuitje voorstelde hebben we haar toch een kans gegeven, gelukkig heeft ze nog 2 mooie jaren gehad. We zijn wel heel verdrietig natuurlijk’
    Groet van een heel verdrietige Reinhard en Helen Tabak

     
    • margali

      augustus 17, 2014 at 6:37 am

      Beste Helen en Reinhard, gisteravond hadden we al contact. Jullie hebben na het verlies van Krukje gelukkig nog een mooie tijd gehad met Catootje dankzij de goede zorg die ze van jullie kreeg. Heel veel sterkte.

       
  5. Yvonne den Boer

    augustus 22, 2014 at 8:13 am

    Kan Quast niet stiekem bij Dakota in har nekje gelikt hebben? Ik had ook jaren geen last van vlooien ,maar nu zag ik er ook één bij Honey,dus ook meteen pipetjes gegeven.

     
  6. margali

    augustus 22, 2014 at 9:55 am

    Ik weet zeker dat Quast minstens 1 uur na het aanbrengen van de druppels niet gelikt heeft bij een andere kat. Geen van allen. Ik heb ooit een speekselende kat meegemaakt omdat ik het verkeerd gedaan had, en dat vond ik zo zielig … dus ik leid ze af en let er goed op. De plek was bij alle 3 dit keer ook haarzuiver goed gekozen 😀 Volgende keer (want ik herhaal voor de zekerheid 1x) zal Quast zich niet zo gauw laten verrassen denk ik.
    En ik hoop dat het bij jou ook bij die ene vlo blijft Vonne ….

     

Geef een reactie

 
