RSS

Feestje

10 Aug

Gisteren was ik jarig. Het had niet op een betere dag kunnen vallen: een zonnige zondag. Jan kwam me al heel vroeg ophalen voor een strandwandeling, en we hadden met veel geluk het ongeveer allerlaatste plekje in Wijk aan Zee. Heerlijk was het op het strand, maar rond het middaguur brandde de zon toch wel heel erg (Jan heeft daar meer last van dan ik) en dus weer terug naar huis. Halverwege de trap zag ik dit:

A

A

Jacob en Eva zijn weer terug van vakantie en hadden keihard gewerkt aan een slinger. Alle vlaggetjes zelf getekend en gekleurd. Hij hangt nu heel feestelijk binnen. En uiteraard werd er later ook nog aangeklopt en werd ik uit volle borst toegezongen. Ik had ook al een schitterend boeket gekregen voor het huispassen dus ik ben héél erg verwend. Verder telefoontjes en mails van lieve mensen, lekker uitzakken op een koel balkon, een lekkere maaltijd met beenhammetje gemarineerd in mosterd-honingsaus, gebakken aardappels, rode kool met appeltjes, en uiteraard B&J Peanut Buttercup met slagroom toe. Mijn dag kon niet meer stuk…

En ook de katten vierden het mee: Applaws tonijn met garnaaltjes …. en uiteraard moest Quast als voorafje weer een sierpluim uit het boeket trekken. Hikkend en boerend moest hij nóg langer op z’n eten wachten want die pluim moest er eerst weer uit …. 😀

 
16 reacties

Geplaatst door op augustus 10, 2015 in Jacob-Eva, Recepten, Streken van Quast

 

16 Reacties op “Feestje

  1. Dicky

    augustus 10, 2015 at 8:36 am

    Zlieve Marga, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Zo te lezen ben je inderdaad verwend zeker met eten, heerlijk.
    Ik zit bij te komen van een logeerweekje van de 3 kleindochters. Ook erg gezellig, maar ik ben behoorlijk moe.

     
    • margali

      augustus 10, 2015 at 9:57 am

      Kan ik me voorstellen Dicky, met 3 kleindochters. Geniet er van zolang het kan, nog even en ze gaan liever met vrienden de hort op 😉

       
  2. Maddy

    augustus 10, 2015 at 6:02 pm

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Heerlijk dat je zo’n fijne dag hebt gehad en zo heerlijk verwend bent!

     
  3. Nienke

    augustus 10, 2015 at 6:27 pm

    Alsnog gefeliciteerd Marga 🙂

     
    • margali

      augustus 10, 2015 at 7:07 pm

      Dank je wel Nienke. Alweer een jaar voorbij … maar ik voel me nog steeds 18 😀

       
  4. dirk

    augustus 10, 2015 at 7:02 pm

    Ai…. vorig jaar alweer vergeten om het in de agenda te zetten. Nou ja, je weet dat ik meer dagen wel aan je denk dan niet.

     
    • margali

      augustus 10, 2015 at 7:06 pm

      Haha! Dirk, ik weet het, voel je niet bezwaard. Het is maar 1 dag, en de volgende dag is het al weer maandag. Voor de katjes mag ik iedere dag wel jarig zijn: die Applaws tonijn met garnalen jatten ze bijna uit het blik zo lekker vinden ze dat. En voor de kids was het goeie bezigheidstherapie … al die vlaggetjes 😉

       
  5. Eline

    augustus 10, 2015 at 8:13 pm

    Marga, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat een lieve verrassing, zo’n zelfgemaakte slinger :-).

     
    • margali

      augustus 11, 2015 at 7:08 am

      Dank je wel Eline. Die slinger mag nog even blijven hangen hier. Vind ik wel feestelijk zo.

       
  6. marijke

    augustus 11, 2015 at 2:47 pm

    Nog van harte gefeliciteerd Marga!

     
    • margali

      augustus 11, 2015 at 4:56 pm

      Dank je! zelfs vandaag ben ik nog een beetje jarig 😉

       
  7. Yvonne den Boer

    augustus 14, 2015 at 11:36 am

    Marga,van mij ook nog van harte gefeliciteerd,je hebt een leuke en lekkere dag gehad lees ik,mooi zo! Wat heb je toch een leuke en lieve bovenbuurtjes zeg,je boft maar! En Quast heeft zich natúúrlijk ook niet onbetuigd gelaten,ha ha !

     
    • margali

      augustus 14, 2015 at 12:00 pm

      Dank je wel Yvonne. En inderdaad: ik heb het erg getroffen met m’n buurtjes. Niet op elkaars lip zitten, maar wel goed met elkaar omgaan. Kostbaar.

       
  8. Yvonne den Boer

    augustus 16, 2015 at 1:11 pm

    Zeker kostbaar,je bent echt voor de leuke dingen met de kinderen,geniet er maar van,ik hoop dat ze blijven en jij die kinderen groot mag zien worden,leuk!
    Ik heb boven mij ook zo’n leuk stel wonen,klikt vanaf het begin,en ze hebben nu een kleintje van twee,wat wij vanaf het begin hebben meegemaakt,ik ben er ook zo dol op en zij op mij,zo lief,maar ze gaan verhuizen hoe erg ze het ook vinden,het is te klein boven en ze willen nog een kindje,wat ga ik ze missen!

     
    • margali

      augustus 18, 2015 at 7:16 am

      Datzelfde probleem speelde hier ook, maar gelukkig kon het zo geregeld worden dat ze hier meer ruimte kregen (vandaar dat er nu verbouwd wordt). Straks hebben ze allemaal volop ruimte, en de kids ieder een eigen kamer. Sterkte voor jou als je buurtjes vertrekken….

       

Geef een reactie

 
