RSS

Ik weet het niet ….

07 Okt

Wat wil ik eigenlijk nog met dit weblog ….? Al sinds 2003 heb ik geschreven, eerst aarzelend op Blogger maar later hier met groeiend enthousiasme. Heel lang is dit blog me dierbaar geweest en heeft het me ook door moeilijke tijden heen geholpen.

En nu …. jullie hebben natuurlijk gemerkt dat ik stilgevallen ben. Er gebeurt best veel met mij persoonlijk waar ik niet over schrijf: het gaat nu goed met mij. Ik ben tevreden over de afgelopen paar jaar, maar het is hard werken geweest en nog ….. Ik ben inmiddels gepensioneerd – raar idee – en gek genoeg maakt dat een heel groot verschil. Zat ik eerst jarenlang in de WAO, nu krijg ik AOW. Een paar letters door elkaar gehusseld … het maakt een wereld van verschil. Ik hou nu niet meer m’n handje op, hoef geen verantwoording af te leggen. Ik heb dat blijkbaar stilletjes toch als een belasting ervaren. Voelde me niet schuldig, maar ook niet makkelijk. Nu ben ik bevrijd, heb alle oude dossiers weg gegooid.

Begin augustus raakte ik in de lappenmand. En ik zit er nog steeds in … Het een na het ander kreeg ik op m’n bordje, ik voelde me als een boksbal. Fikse rugproblemen begin augustus, een week later een heel zware verkoudheid die me nog steeds kwelt, en tot overmaat van ramp een fikse buikgriep vorige week. Het heerst …. zei de dokter waar ik uiteindelijk maar naar toe ging. En die andere dingen? ik heb gewoon vette pech. De buikgriep is nu over, ik ben vandaag weer naar de sportschool gegaan (zwabberdezwabber op loodzware benen) en dat ging tot m’n verbazing best goed. Kortom: ik pak de draad weer een beetje op.

Een andere reden voor mijn zwijgen is dat ik nu gezonde katten heb. Sunny is nu bijna 14 maanden en wordt een heerlijke knul. Het gaat steeds beter tussen hem en Quast, die flink afgevallen is door het vele rennen en jakkeren. Ook kan Quast nu steeds beter stoeien zonder direkt over de rooien te gaan. Ashmanti stond vorige week tot m’n stomme verbazing opeens bovenop de kamerkast …. nog nooit gezien. Zelfs hij is aktief geworden – helaas is hij niet ook mooi afgevallen, daar is hij toch te lui voor. Hij is nog wel steeds de mama/papa voor Sunny die ook nog steeds mag “drinken” bij hem.

Achteraf bezien is het gelukkig toch een goeie beslissing geweest om Sunny als kitten in huis te halen. Ik moet toegeven dat hij als kitten tekort gekomen is doordat de anderen toch flink ouder zijn. Daar heb ik me op verkeken, had m’n hoop gevestigd op speelse Quast maar die zag het toch echt anders … en deed niet mee. Ik heb zelfs een keer een kattengedragsdeskundige hier gehad voor een gesprek: “ik vraag je hulp voor mij, niet voor Sunny”…. Ik had geen ervaring met kittens, had geen energie om zelf te spelen, maar uiteindelijk was dàt toch echt het enige dat als verbeterpunt naar voren kwam. De inrichting hier is prima, in elke kamer kan tot grote hoogte geklommen worden, vluchtplekken genoeg, kittenproof balkon. Ik kreeg het advies om af en toe – als ik weg ging bv – Sunny apart te zetten zodat de anderen even tot rust konden komen. En ik moest met hem gaan spelen … dus dat ben ik toch maar gaan doen. Natuurlijk wilde Sun dat vooral ’s avonds als ik doodmoe naar bed wilde … maar het bleek wel te werken. Hij was daarna rustig en ging lekker slapen bij Ashmanti of bij mij op schoot. En nu weet hij het precies: als hij een soort indianenkreet geeft komt Marga (meestal) overeind en wordt er even met een hengel of muisje gespeeld 😀 Als we gaan slapen is het groot feest: ik verkreukel een stuk of 10 pagina’s krantenpapier zodat er een berg ontstaat, en gooi daar een flinke hand brokjes op. Zoeken maarrrrr ….

Intussen weet ik al schrijvende nog steeds niet wat ik verder wil, maar jullie zijn een beetje bijgepraat. Ik heb nog wat foto’s gemaakt:

 
6 reacties

Geplaatst door op oktober 7, 2017 in Gezondheid, Katten, Sunny

 

6 Reacties op “Ik weet het niet ….

  1. donker01

    oktober 8, 2017 at 10:32 am

    Lieve Marga,

    Je HOEFT toch niets met deze blog te doen…………. Hij staat niet in de weg en als je niets te vertellen hebt, is er niemand die je verplicht om hier te gaan schrijven. Je moet het wel leuk blijven vinden en niet gaan schrijven omdat je denkt dat dat moet….. Echt helemaal afsluiten en wegdoen, kan altijd nog.
    Je schrijft ontzettend leuk en ik lees je stukjes graag, maar ik kan me voorstellen dat er nog maar weinig te melden is over 3 gezonde katten.

    Wat een heerlijke kattenfot’s heb je weer neergezet, die met die vlieg op zn rug is echt hilarisch!

     
    • margali

      oktober 9, 2017 at 11:12 am

      Lieve Maddy, ik weet dat ik niks moet. Ik heb ook altijd gezegd; “dit is MIJN blog en mensen mogen meelezen”. Ik vind het alleen een beetje vervelend dat ik al zo’n tijd met een soort blokkade zit waar ik me niet doorheen kan werken. Het was leuk om te schrijven maar ik ben gewoon dichtgeklapt en dat irriteert me van mezelf. Maar blijkbaar moet ik het tijd geven.
      Dit blog wegdoen vind ik eigenlijk niet kunnen. Er staan dingen op die dagelijks meerdere keren via Google etc. opgezocht worden. Dus wegdoen …. nee. Moet maar even doorworstelen met mezelf voorlopig 😉
      Ben wel blij met jullie reakties, dank je wel.

       
  2. Yvonne den Boer

    oktober 8, 2017 at 12:27 pm

    Ik kreeg al het gevoel dat je er niet zoveel lol meer in had,keek wel,maar zag hier niet veel,fijn dat je weer een beetje aan het opkrabbelen bent Marga! En heerlijk dat je katjes gezond zijn toch? Ik zeg het ook,geniet ervan,het gaat veel te hard ! En wát een leuke “actie”foto’s heb je,en wat een heerlijk poezenhuis,dat heb ik zelf gezien,een eldorado voor je drietal! Knuf van ons hoor!

     
    • margali

      oktober 9, 2017 at 11:17 am

      Vonne, de hengeltjes en speeltjes die ik van jullie kreeg worden nog dagelijks gebruikt hoor. Heerlijk dat ik een voorraadje had want er wordt soms iets tot op de draad afgekloven 😀 Binnenkort moet ik met alle 3 katers naar Liesbeth voor de APK. Ik ben benieuwd, zal wel een dolle boel worden. Jan heeft het al opgenomen in z’n werkschema….Marga+3 ….
      Knuffel terug 😉

       
      • Yvonne den Boer

        oktober 10, 2017 at 8:47 am

        Spannend! Ook voor de mannen,maar soms moet dat even hé! Ha ha ,fijn,dan worden ze bij jou goed gebruikt, Purcey heeft zijn speelkwartiertje in bed,voor het slapen gaan,even met een hengeltje dollen,bed op bed af,maar het duurt nooit lang bij hem!

         
  3. miekeblo

    oktober 18, 2017 at 4:04 pm

    Dag lieve Marga,
    Wat een lang epistel om ons van alles te vertellen en je twijfels over je blog. Ik lees nog altijd heel graag mee hoor, maar net als bij jou had ik het druk al ben ik een goede 65+sser! Tentoonstelling in Alkmaar waar ik “hing”; een reisje naar Birmingham vanwege het … quilten half november richting Bellingwolde (!) of all places, in de buurt van Groningen, ik “hang” in het museum, samen met een vriendin gaan wij “angelen” (Engelse uitspraak), gewoon door het museum lopen en mensen die erom vragen uitleg geven. Met al die bezigheden ontdek je plotseling dat het jaar alweer bijna voorbij is en ga je even langs je oude vrienden. Marga niet stoppen hoor, de katten doen vast en zeker zo nu en dan gekke dingen, en wat zie ik? ben jij aan het naaien? nog geen kat op je spulletjes? meestal komen ze daar zitten waar jij bezig bent! En dan voel ik mij weer heel schuldig, ik moet hier nog altijd wat schilderen, 2 jaar geleden zei jij al, gewoon doen, er is niets aan! daar denk ik steeds aan.
    Marga, lekker stukjes blijven schrijven als je er zin in hebt, fotootje erbij, ik vind het in elk geval leuk.
    groetjes en tot een volgend verhaaltje.
    Mieke

     

Geef een reactie

 
