RSS

Kinderziekten

16 Apr

Kleine katjes zijn blijkbaar net kinderen …. als ze beroerd zijn dan worden ze hangerig. Gisterochtend was ik bezig in de keuken dus had ik niks in de gaten. Maar aan het eind van de ochtend vond ik Sunny toch wel erg tam. Toen Jan rond 4 uur ’s middag kwam zag hij het ook en zei : “die heeft van Quast op z’n ballen gekregen”… Quast ging namelijk echt als een speer, uitbundig, trok zich niks aan van Sunny. Ik kon me dat niet voorstellen, had ook niks gehoord, en dacht aan niet lekker zijn. Toen ze gingen eten at hij z’n eten niet op dus mijn diagnose leek toch echt meer te kloppen. Later kreeg hij slappe ontlasting, en laat op de avond wilde hij niks meer, kreeg nog een keer ontlasting en moest toen kotsen. Zo te zien een maag/darmstoornis.

Het gekke is dat ik zijn voer verdenk. De VetEssentials van Hill’s die hij van Liesbeth cadeau kreeg moest ik teruggeven omdat hij er zachte poep van kreeg en begon te weigeren. Een beetje gemixt met z’n RC kittenbrokjes lukte wel, maar zodra ik verder ging met overzetten ging het mis. Nu was ik hetzelfde aan het doen: overzetten van z’n RC kittenbrok naar Hill’s Ideal Balance Adult. En weer zie ik hetzelfde gebeuren. Ik mix het al een aantal weken op 60% RC en 40% Hill’s. Ik was dat nu aan het omdraaien en prompt gaat het mis en werd z’n ontlasting zachter. En gisteren ging het helemaal mis. Het kan natuurlijk toeval zijn maar ik hou hem maar op de RC en dan de adult variant. Moet nog even uitzoeken welke want voor mijn gevoel hebben ze er minstens 100 …. grote onzin. Sunny is nog timide en ligt nu op de verwarming.

tn_DSC03614

 
2 reacties

Geplaatst door op april 16, 2017 in Algemeen

 

2 Reacties op “Kinderziekten

  1. Maddy

    april 17, 2017 at 8:13 am

    Zou het kunnen dat Sunny overgevoelig is voor een bestanddeel in de Hill’s ?
    Hopelijk is hij alweer wat opgeknapt.

     
  2. Yvonne den Boer

    april 30, 2017 at 1:33 pm

    Purcey doet het het beste op RC Fit 32,is dat wat?

     

Geef een reactie

 
