RSS

Sunny ziek

09 Feb

Gistermiddag hadden de katten allemaal lekker liggen slapen (goddank eindelijk rust 😉 ) en toen ik ze riep voor het eten zag ik dat Sunny’s linkeroog dicht zat met witte druppels onder het oog. Eerste gedachte was natuurlijk dat hij een klap op z’n oog gehad had, maar ik herinnerde me dat ik overdag 2x een fikse hoestbui bij hem hoorde. Het eten ging ook niet echt lekker, met fikse slikbewegingen. Ik kon nog bellen voor een afspraak vandaag want het leek me ofwel niesziekte of een combinatie van nies en klap op oog. Hij trok zich ook terug, speelde niet meer. Heerlijk rustig, Quast kroop meteen uit z’n schulp en ging zelfs weer even spelen zonder meteen gestoord te worden ….

Vanmiddag heeft een dierenarts  hem onderzocht (Liesbeth was er niet). Temp was 38.8 , oogje was gezwollen met erg rode slijmvliezen. Oogtestje liet niets zien maar ik moet het wel in de gaten houden. Ook had hij een dikke keel en een natte neus. Hij liet het allemaal redelijk toe gelukkig, dat viel me mee maar dat komt natuurlijk doordat hij niet lekker is. Hij krijgt even een pijnstiller en verder kijken of hij het zelf de baas kan. Toen hij 6 weken oud was heeft hij (en alle nestgenoten) ook zoiets gehad maar nu is hij veel sterker en inmiddels ook gevaccineerd.

Hij ligt nu lekker in de vensterbank, knocked out.tn_dsc03401

Hieronder nog wat foto’s: de eerste 3 foto’s zijn van eergisteren toen er nog niks aan de hand was. De rest is van gisteren:

 
3 reacties

Geplaatst door op februari 9, 2017 in Sunny

 

Tags: ,

3 Reacties op “Sunny ziek

  1. Yvonne den Boer

    februari 9, 2017 at 5:43 pm

    Wel weer schattige foto’s zeg! Maar dat zielige oogje ziet er minder fijn uit,hopelijk morgen weer wat beter! Dikke knuf op dat zielige toetje hoor!

     
  2. Maddy

    februari 10, 2017 at 6:03 pm

    Ach, wat triest met dat oogje. Hopelijk knapt hij gauw weer op!
    Maar, wat een geniet foto’s weer!

     
  3. margali

    februari 10, 2017 at 7:14 pm

    Sunny houdt zich kranig, al niezend en hoestend (bij vlagen). Z’n oogje verbetert nog niet maar de randen lijken me wat minder rood.De pijnstiller zorgt ervoor dat hij vrij goed blijft eten gelukkig. Dat is nu heel belangrijk. Af en toe speelt hij even, ’t is tenslotte een kitten nog 😉 Hij heeft even tijd nodig om dit zelf de baas te worden …Zo lang het niet erger wordt ben ik heel tevreden.

     

Geef een reactie

 
