RSS

Hij wordt zo groot

19 Jan

Oh oh wat gaat dat snel. Het is nu een week geleden dat hij gecastreerd is, en hij lijkt al iets rustiger te worden maar dat zal wel verbeelding zijn. Hij groeit als kool in ieder geval en weegt nu 2.80 kg. Kijk maar naar het verschil tussen begin november en nu:

Drinken bij Ashmanti doet (mag) hij nog steeds. Bij een uitdaging kan Ashmanti hem meestal nog met een snelle judo-worp in bedwang houden, maar als het er echt op aankomt en Sunny is “in the mood” dan verliest Ashmanti het en gaat hij er vandoor.

Met Quast is het een ander verhaal. Hij pikt momenteel maar heel weinig van opdringerige Sunny. Er is niks aan de hand zolang Sunny z’n eigen gang gaat, maar oh wee als hij wil “spelen” ….. of bij mij op schoot wil als Quast daar al ligt. Ik mag me er niet mee bemoeien maar gisteren werd het te erg en ik het zat en heb ik dat een keertje wél gedaan. Het is mijn huis en schoot ook 😉 Ze konden ook jolig achter elkaar aan rennen, maar de laatste dagen zie ik dat niet meer …. ja, als Quast op de vlucht slaat ja, dan is Sunny in z’n element. Leuk!! Vaste regel van mij is nog steeds: als Quast van schoot af wordt gewerkt krijgt Sunny van mij ook een duw eraf: er is dan geen winst te behalen voor die kleine. Misschien leert hij het nog eens. ’s Middags doe ik een dutje in m’n afgesloten slaapkamer met Quast. Hij zit er al voor klaar en vindt het heerlijk. Dicht tegen me aan, koppie op m’n arm, verliefd ligt hij me aan te staren … 😀

Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Het blijven fasen, en het is zinloos om je ongerust te maken, maar ik had al in de eerste week in de gaten dat ik een wel héél pittige rooie in huis had gehaald. Ashmanti blijkt zich tot nu toe prima te redden en vindt het meestal erg leuk. Maar ik wil niet dat Quast helemaal ondergesneeuwd gaat raken. Ik verdeel m’n aandacht zo goed mogelijk, en heb ook een vaste routine voor als Sunny echt hyper wordt. Hij krijgt dan een work-out: muisje gooien dat hij braaf terugbrengt gelukkig, een hengel waar hij hoge sprongen door gaat maken (ook zwaar werk) en tot slot het laserlampje. Je hoort die longetjes pompen als een gek – hijg hijg – maar hij blijft gaan …. het is echt net een pitbull.

Vanmiddag komen Jacob en Eva even spelen dus dat helpt ook. Kittens schijnen na een bepaalde periode van onbevangenheid opeens angstiger te gaan worden en dat lijk ik nu ook te zien bij Sunny. Als de kids aan de deur komen komt hij niet meer nieuwsgierig kijken maar blijft heel voorzichtig op een afstandje. Dus ik zal Jacob even instrueren dat hij Sunny even de tijd moet geven. Het ijs zal wel snel gebroken zijn met een muisje. Eva gaat hier andere dingen doen … die heeft het nog niet zo op snelle Sunny maar is meer een fan van trage Ashmanti 😀

 
2 reacties

Geplaatst door op januari 19, 2017 in Sunny

 

2 Reacties op “Hij wordt zo groot

  1. Maddy

    januari 20, 2017 at 6:22 pm

    Quast was best wel gewend aan aandacht van je en nu komt die snotneus er iedere keer met zn lange neus bij en dat zal best wel wennen zijn.
    Maar ik zie ook foto’s dat ze heerlijk rustig slapen bij elkaar, dus de ene keer zal het beter gaan dan de andere keer!

     
    • margali

      januari 20, 2017 at 10:14 pm

      Quast vindt dat op zich niet zo erg als hij maar met rust gelaten wordt. Maar Sunny springt bv op schoot en probeert Quast dan weg te jagen … als hij meteen gaat liggen blijft Quast ook rustig liggen. Vooralsnog lijkt het erop dat Sunny vooral jaloers is op Quast. Kort na die laatste foto kwam het echt tot een gevecht tussen die twee. Een kluwen van 2 katten, Quast blazend en grommend, Sunny zwijgend en vasthoudend … ik heb het lang laten voortduren maar Sunny bleef steeds terugkomen en toen ben ik er tussen gekomen. Pas toen zag je dat hij contact kreeg met mij en stopte.
      Op dit moment zijn ze gewoon aan het rotzooien en vliegen ze achter elkaar over mij heen …mazzel dat ik geen thee in m’n handen heb.

       

Geef een reactie

 
