RSS

Wat een luxe: water en rust

16 Jan

Dagenlang moest ik me in de keuken behelpen met een klein straaltje koud water. De kraan was duidelijk kapot, maar ja wanneer heb je tijd en een loodgieter: de castratie van Sunny, daarna nog wat dingetjes, en toen het weekend …. intussen werd het straaltje steeds kleiner. Wat voel je je dan onthand en snap je dat het eigenlijk een luxe is om zo maar de kraan binnen handbereik open te draaien en water te hebben. Vanochtend is het binnenwerk van de kraan vervangen en nu heb ik weer een flinke straal water. Heerlijk.

Terwijl ik in de poezenkamer zat te wachten op die loodgieter werd achter me de tent afgebroken. Alles door het dolle heen want ik heb een bed in de achterkamer gezet. Aan de voorkant wordt gedurende 3 weken dag en nacht aan de trambaan gewerkt …. en ik wil toch echt graag slapen. Spannend voor Sunny, iets minder voor de oudere katten die wel wat gewend zijn. Maar eindelijk was er dan toch rust en gingen ze slapen.

Met Sunny gaat het weer prima. Enorm onstuimig soms, en vooral Quast heeft daar moeite mee. Ashmanti  gebruikt gewoon z’n grote lijf om hem in bedwang te houden, maar soms is de kleine hem toch de baas. Tussen Sunny en Quast is een concurrentiestrijd gaande denk ik. Quast is momenteel eigenlijk z’n leven een beetje kwijt: gaat hij spelen dan is Sunny er als de kippen bij, wil hij bij mij op schoot dan werkt Sunny hem er van af …. en steevast duw ik hem dan ook van schoot af: geen winst te behalen als je Quast van schoot gooit, Quast weg dan jij ook weg. Even later liggen ze dan vaak in pais en vree …. op schoot. Ook zie ik Sunny ’s nachts nog steeds afwisselend bij allebei de katers slapen. Ik hoop maar dat hij gaat bedaren over een paar weken. Hij is ook nog steeds aan het wisselen: gisteren vond ik weer een kiesje onder een mandje …. misschien hoopte hij een kwartje te krijgen 😉

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op januari 16, 2017 in Algemeen, Buitenwereld, Sunny

 

Geef een reactie

 
