RSS

Ballenbak

11 Jan

tn_dsc03321

Vanochtend was het zover: Sunny ging naar Liesbeth voor castratie. Hij is nu 21,5 week oud. Afgelopen zondag vroeg Jan of het nog geen tijd was daarvoor. Sunny was wel feller geworden, er waren botsingen met Q&A die geen stoeipartijen meer waren.  … maar verder zag ik nog niks. Een paar uur later kregen Sunny en Ashmanti het aan de stok, en opeens zag ik Sunny bovenop die grote Ashmanti zitten. Z’n pootjes konden de grond niet raken en  bungelden aan weerskanten van die grote witte kater. Sunny greep zijn buit professioneel in het nekvel …. maar z’n bekkie is nog klein en de kraag van Ashmanti is groot dus verder dan een hap haar kwam hij niet 😀 Ashmanti schudde hem als een lastige vlieg van zich af, en even later kreeg Quast een beurt. Dat was dus genoeg voor mij.

Vanochtend heeft Jan ons gebracht. Het nuchter houden vanaf 18.00 uur gisteravond ging prima. Ik zag er tegenop maar het viel mee. Wel heb ik Q&A gisteravond en vanochtend eten gegeven, ze hoefden niet mee te vasten van mij.

Sunny was niet bang, snorde als een naaimachine maar gelukkig had Liesbeth het goed ingeschat: de verdovingsprik ging er sneller in dan dat hij als door een adder gebeten kon wegspringen. Ik ben er bij gebleven, heb ook bij het laatste balletje meegekeken: 2 flinke tuinbonen die er uit kwamen. Het is echt een klusje van niks. Hij moest even op een verwarmingsmatje in de kooi liggen om te zien of hij niet ging nabloeden en toen mocht hij weer wakker worden. Uiteindelijk heb ik met een slaperige Sunny op schoot mee koffie gedronken met het hele team …. het was weer erg gezellig 😉

Thuisgekomen heb ik alle katten ingewreven met catnipspray (op de handen spuiten, even wrijven en dan op de kat) zodat ze allemaal een lekker parfummetje hadden. Geen geblaas, alleen maar vriendelijke begroeting. Toen ik rond 13.00 uur aan Q&A hun brokjes gaf wilde Sunny ook. Ik heb hem een kleine portie gegeven en dat ging schoon op, vervolgens probeerde hij bij de anderen te jatten 😉  Blijkbaar was de lichte misselijkheid vlak na het wakker worden weer voorbij, alles bleef er in. En de pipolino werd ook al fanatiek leeg gehaald. Hij is nog wel een beetje rustig en wiebelig maar dat zal (helaas) wel snel over zijn. Klusje geklaard ….

 

 
10 reacties

Geplaatst door op januari 11, 2017 in Sunny

 

Tags: ,

10 Reacties op “Ballenbak

  1. Dicky

    januari 11, 2017 at 5:20 pm

    Mooi zo, ook weer achter de rug. Ruim 5 maanden mooie leeftijd hoor. Zo hou je het macho gedrag beperkt.
    Ze zijn meestal met een dagje weer de “oude”

     
    • margali

      januari 11, 2017 at 6:53 pm

      Joh hij wilde al heel snel weer eten, met z’n ogen soms nog half dicht. Hij heeft ook al weer gespeeld en gerend, een blaaspartij van Quast over zich heen gekregen en eigenlijk merkte ik vanmiddag al niks meer. Dat slaperige heeft hij meestal ’s middags … moegespeeld tijdens de ochtend, ’t Is dan neet een klein kind, zo schattig.
      Dat macho gedrag … tja, we hopen dat hij wat inbindt … maar ik ben bang dat dat ijdele hoop is. Kwestie van afwachten.

       
  2. Dicky

    januari 11, 2017 at 8:01 pm

    Jij hebt dacht ik wel genoeg ervaring met rode katten, zijn best macho, dus ja ben ook bang voor ijdele hoop ❤️😘

     
  3. dirk

    januari 11, 2017 at 8:31 pm

    Je hebt hem een grote dienst bewezen! (En jezelf en Q&A ook…). Forever young 🙂 Nou ja, in ieder geval tot hij oud genoeg is dat uit de boom vallen pijn gaat doen. Het duurt even voordat z’n testosteron spiegel wat is gedaald maar het wordt niet alleen in die balletjes gemaakt….

     
    • margali

      januari 11, 2017 at 8:35 pm

      Je zult het niet geloven maar hij zat aan het eind van de middag al weer halfhartig op Ashmani’s rug … en in z’n nek te bijten… Liesbeth zei ook dat het goed is dat ik zo snel in aktie was gekomen.

       
      • dirk

        januari 11, 2017 at 9:06 pm

        Dat geloof ik best wel. Die puber-overdosis testosteron is niet 1,2,3 afgebroken. Zelfs sproeien is niet uitgesloten de eerste weken na de ballenbak. Maar je hebt nog geen “kater” geroken dus dat zal wel uitblijven.

         
  4. margali

    januari 11, 2017 at 10:28 pm

    D’r is gelukkig niets te ruiken van “kater”…. en ik heb een goeie neus. Hij heeft als een bootwerker gegeten en rent zich nu weer de pootjes uit z’n lijf en mij bijna van de sokken 😉

     
  5. marijke

    januari 11, 2017 at 11:33 pm

    Ook weer gebeurd. Hij is er vroeg bij het meneertje, bij Jes heb ik het toen ook vroeg laten doen. Gelukkig is hij al weer de oude.

     
  6. Yvonne den Boer

    januari 12, 2017 at 10:33 am

    Zo.dat heb je ook weer gehad,en hoe jonger,hoe sneller weer de “oude”hé,het was nodig,dat bleek wel! Het is wel een stoere bink hoor!

     
  7. Maddy

    januari 13, 2017 at 5:16 pm

    Dat heb je ook weer achter de rug! Het is wel een harde om al zo gauw weer de oude te zijn!
    Nu maar hopen, dat hij er in de toekomst ook rustiger door wordt….

     

Geef een reactie

 
