RSS

Ontroerend

22 Dec

tn_dsc03268

Hier ligt Sunny nog te “drinken” tussen de voorpoten van Ashmanti, vaste prik vooral ’s ochtends. Maar later op de dag trekt hij tegenwoordig veel op met Quast. Het is ontroerend om te zien hoe zo’n klein wezentje helemaal perfekt en vanzelf langzamerhand groter wordt. Sunny is flink gegroeid en ik vind het prachtig om te zien.

Ik wilde nooit een kitten. Mijn allereerste 2 katten Poeki en Tijger waren kittens toen ik ze kreeg en binnen 2 jaar was Tijger dood. Daarna heb ik uitsluitend oudere katten gehad, Ben was met 8 maanden de jongste die hier kwam. Maar nu ik over m’n angst heen ben zit ik echt te genieten en zie ik Sunny veranderen. Hij heeft er voor gezorgd dat Ashmanti en Quast wakker zijn geworden en veel aktiever zijn. Ashmanti kon het soms opeens echt op z’n heupen krijgen en dat zie ik niet meer. Hij voedt die kleine man heel goed op, laat hem ook toe in z’n mand voor wasbeurten en drinken. Volgens mij vindt hij dat prachtig.

En Quast heeft opeens ontdekt dat het wel een lastige kleine rooie is maar dat het óók wel heel leuk is om achter elkaar aan te rennen …. iets dat Quast echt niet bij Ashmanti en Dakotah hoefde te proberen.  Nu kan hij zich uitleven en hij wordt ook assertiever. Als ik op de bank zit komt Quast op schoot, Sunny komt daar ook bij maar probeert Quast er af te werken. Quast blaast, mept van zich af terwijl ik het gedoe op m’n schoot negeer en probeer een kopje thee te drinken. Uiteindelijk valt Quast van schoot af, en meteen geef ik Sunny een zetje zodat hij er ook af valt. Vervolgens komt Quast gewoon weer terug op schoot, even daarna komt Sunny ook die dan de boodschap heeft begrepen en rustig erbij gaat liggen. En dan is er rust ….. 😀

Sunny is nu 17 weken oud, woog afgelopen zondag 2,4 kilo en is aan het puberen. De VetEssentials Kitten die hij cadeau kreeg van Liesbeth viel best in de smaak maar hij kreeg er slappe poep van …. jammer. Ik heb hem weer terug gezet op RC Kitten en nu gaat het prima. Misschien over een tijdje nog eens proberen. Spelen doet hij nog steeds maar wel minder dan de eerste weken. Toen ging hij echt helemaal uit z’n dak en was onvermoeibaar. Eigenlijk had ik voor die fase nóg een kitten als speelkameraad voor hem moeten hebben, maar ja 3 katten is m’n limiet en voor Q&A was dat een beetje teveel geweest denk ik. Zij zijn nu bijna 7 en 8 jaar oud, toch een groot leeftijdsverschil, maar gelukkig blijft Quast eeuwig jong 😀 .

En nu ligt het kind te slapen in die grote mand, helemaal alleen ….. dapper mannetje.

 
6 reacties

Geplaatst door op december 22, 2016 in Sunny

 

6 Reacties op “Ontroerend

  1. Yvonne den Boer

    december 23, 2016 at 12:52 pm

    Heerlijk zeg,dat ie zo goed gaat,en ook voor de mannen is het een goeie zet geweest.Geniet er van Marga,heb je wel eens verdiend hé! Fijne feestdagen met alles wat je lief is hoor!

     
  2. Maddy

    december 23, 2016 at 6:02 pm

    Geweldig om te lezen dat het in huis nemen van Sunny echt een gouden schot is geweest voor alle partijen, want zo te lezen geniet jij ook ontzettend van hem!

     
    • margali

      december 23, 2016 at 6:26 pm

      Het is echt een klein wondertje dat je langzaam – en toch ook heel snel – ziet groeien. Schitterend om te zien gebeuren.

       
  3. Dicky

    december 23, 2016 at 6:54 pm

    heel erg leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat.
    Geniet ervan Marga, voor je het weet is Sunny ook een volwassen kater.
    Hele fijne dagen en een gezond 2017

     
    • margali

      december 24, 2016 at 8:31 am

      Ik wens jou en Henk ook fijne dagen Dicky en een goed en gezond 2017

       
  4. Eline

    december 24, 2016 at 10:43 pm

    Wat fijn dat jij en je grote mannen zo van dat kleine mannetje genieten :-).
    Ik wens jullie hele fijne kerstdagen samen!

     

Geef een reactie

 
