RSS

Zo gaat dat momenteel hier

15 Dec

Ik vind dit niet leuk meer. Serieus! 😉

In de ochtend ben ik aktief met allerlei bezigheden in huis of aan m’n computer. ’s Middags ga ik met laptop op de bank zitten om uit te rusten en een beetje tv te kijken. Ashmanti gaat dan rustig z’n eigen gang, ligt lekker te dutten. Quast wil dan graag bij mij op schoot. De laatste week (of zo) ligt Sunny wat minder te sabbelen bij Ashmanti, en zodra hij ziet dat Quast op schoot ligt komt hij aanrennen en duikt bovenop hem. Quast biedt – soms even grommend – heldhaftig weerstand, werkt hem van m’n schoot af, maar die kleine maakt een omtrekkende beweging, springt er weer boven op net zo lang tot Quast van schoot af is. Vervolgens gaat Sunny heerlijk liggen dutten op m’n benen. Ruimte genoeg ook voor Quast maar die gaat in de vensterbank liggen met een verwijtende blik.

Ik sta na verloop van tijd op, ga naar de slaapkamer en ga onder een fleecedekentje op bed liggen rusten. Quast komt al snel bij me liggen. Intussen lig ik te duimen dat Sunny echt diep in slaap is. Nee dus, meneer komt aanrennen en springt er weer bovenop. OK: Sunny de slaapkamer uit gezet, deur dicht, en samen met Quast terug op bed. Gekrab aan de deur en keihard gepiep. Ik heb er geen moeite mee, maar Quast wel … hij gaat van bed af en bij de deur zitten. OK: ook Quast de slaapkamer uit, deur dicht: ik wil rusten. Binnen 2 minuten : …. bliep bliep bliep Sunny zit op m’n laptop 80.000  screenshots te maken …. laptop dichtgeklapt, terug naar bed. Paar minuten later ontploft er een vuurwerkbom op straat: Ashmanti krabt panisch aan de deur want hij wil onder het bed ….. Ik heb het opgegeven. Zal blij zijn als de jaarwisseling voorbij is en als Sunny naar de ballenbak kan want hopelijk maakt dat hem een beetje rustiger.

 
6 reacties

Geplaatst door op december 15, 2016 in Katten, Sunny

 

6 Reacties op “Zo gaat dat momenteel hier

  1. dirk

    december 15, 2016 at 9:09 pm

    😀 😀 Later kan je er om lachen. En dan kan je het net zo goed gelijk doen. 😉

     
    • margali

      december 15, 2016 at 9:13 pm

      Daarom schrijf ik het hier ook op …. kan ik, het later teruglezen en niet vergeten …. 🙂

       
  2. corien

    december 15, 2016 at 10:22 pm

    tja, de 14 dagen terugbrengtijd zijn voorbij, je zult de rit moeten uitzingen.

     
    • margali

      december 15, 2016 at 11:32 pm

      een rit van minstens 20 jaar (hoop ik) …. 😀

       
  3. Maddy

    december 16, 2016 at 5:57 pm

    Oei, dat klinkt niet echt ontspannen, maar met een kitten en dan nog wel een rood kitten in huis, zal het nog een hele poos duren voordat het weer een beetje ontspannen wordt… 😉

     
  4. Yvonne den Boer

    december 23, 2016 at 12:59 pm

    Ha ha ha ,ik geniet van je verhaaltje en krijg nostalgische gevoelens….alleen was er toen nog geen laptop…..40 jaar geleden begon ik met één poes en elk jaar kwam er één bij,tot ik er vijf had,en dit ook elke dag mee maakte! Mijn kater Didas,de jongste van het stel heeft zelfs jaren elke maand een verhaaltje geschreven in een blaadje dat bij ons in de flats in Amsterdam West werd uit gegeven,genoeg te vertellen elke maand!

     

Geef een reactie

 
