RSS

Kat in de pan

26 Nov

tn_dsc03170

Afgelopen dagen logeerde een dierbare vriendin hier om kennis te maken met Sunny. En die vond het prachtig: een extra schoot om op te liggen😀 Sunny heeft ook duidelijk laten zien wat mij al vanaf dag 1 is opgevallen: meneerke laat zich door niets intimideren en heeft de mentaliteit van een pitbull. Als er eenmaal een idee in dat koppie zit gaat hij door roeien en ruiten …. hij is al heel vaak Quast de baas, ook in snelheid: brokjes gooien verliest Quast van hem, de brokjes zijn voor Sunny.

Quast heeft niet die vasthoudendheid en loopt op een gegeven moment weg …. “joh sloof je niet zo uit” óf “rot op ik wil je nu niet” met soms een flinke blaas ….. ik laat het gebeuren want ze moeten er zelf uit komen (hoop ik).

Ashmanti is makkelijker: die begint gewoon te schreeuwen als het hem te gortig wordt, gooit Sunny op z’n rug of gaat er bovenop liggen en neemt hem in de houdgreep. Ashmanti speelt, is superaktief geworden (voor zijn doen) en voor hem is dit nu echt leuk. Voor Quast is het een ander verhaal: gevoelig als hij is trekt hij zich sneller terug van de andere katten en zoekt vooral mij op. Ik probeer iedere dag quality time met hem te hebben: wij doen dan saampjes even een middagdutje met de slaapkamerdeur dicht. Daar geniet hij enorm van. Toch zie ik Quast ook spelen met Sunny, en vooral ’s avonds en ’s nachts ligt die kleine bij Quast te slapen. Overdag is Ashmanti meer de pineut.

tn_dsc03157

 
2 reacties

Geplaatst door op november 26, 2016 in Katten, Sunny

 

2 Reacties op “Kat in de pan

  1. Maddy

    november 28, 2016 at 9:37 am

    Wat een heerlijk klein pitbulletje dus, echt een rode die het kaas niet van zn brood laat eten.

    Ashamnti ontpopt zich dus steeds meer als zn papa, terwijl je eigenlijk die rol voor Quast in gedachten had, maar gelukkig speelt en slaapt hij ook met de kleine rode dondersteen.

     
    • margali

      november 29, 2016 at 8:47 am

      Ik ben heel benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen Maddy. Ik kan het alleen maar afwachten. Het is echt prachtig om te zien hoe Ashmanti zich ontpopt als een heel zorgzame en liefdevolle kitten-opvoeder. En ook flink in beweging komt. En Quast zie ik toch echt vooral ’s avonds uitbundig heen en weer rennen met Sunny, gewoon speels. Leuk om te zien hoor😉

       

Geef een reactie

 
