RSS

Brutaal dus billenkoek

05 Nov

Donderdag was de 4e dag dat Sunny hier is. Hij bleek goed uitgeslapen en brutaler: ging opeens als ik hem aaide met kleine hapjes in m’n handen bijten, sprong naar m’n benen, ging bij Ashmanti in mand liggen, daagde Quast uit door op hem te springen en weg te rennen. Kortom: hij wilde samen spelen.

Maar laat in de middag was Ashmanti wat sikkeneurig en had er opeens genoeg van (ik denk dat hij honger had😉 ) en toen kreeg Sunny op z’n donder. Ik heb het gewoon laten gebeuren, die kleine ging wel op z’n rug liggen, lag af en toe te piepen, maar bleef gewoon keihard doorgaan met uitdagen, beetje bijten en slaan. Ashmanti heeft geen tanden meer dus zijn enige middel is z’n gewicht en z’n kracht. ’s Avonds nog een keer, en toen was Ashmanti zo over de rooie dat hij ook van mij niks wilde weten, schreeuwend rondliep en ging jagen op Sunny. Die had het dus goed verbruid bij hem. Ik ben die nacht voor het eerst in m’n eigen bed gaan slapen en dat ging wonderwel heel goed. Sunny tegen me aan, Ashmanti op m’n voeten, Quast in de kamer. Alles in rust.

Vrijdagochtend trok ik de deur dicht om te gaan trainen terwijl Sunny nog even een kwaaie beurt kreeg van Ashmanti want hij was opnieuw niet te houden. Sunny is hondsbrutaal en niet te intimideren. Toen ik thuiskwam was alles weer rustig en vriendschappelijk. Ik ben dus erg blij dat Ashmanti hem af en toe opvoedt. En nu gaat het prima: Ashmanti speelt met Sunny (oh wonder), Quast begint ook los te komen en vindt vooral het achter elkaar aan rennen schitterend. Ik geniet … terwijl Sunny nu de CatPalace-klimboom probeert te rooien😀

Paar uur later, nadat ze allemaal uitgedold zijn, mag Sunny bij Ashmanti slapen:

tn_dsc03046

 

 
3 reacties

Geplaatst door op november 5, 2016 in Sunny

 

3 Reacties op “Brutaal dus billenkoek

  1. Maddy

    november 5, 2016 at 11:36 am

    Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Ashmanti neemt dus de rol van vader op zich en wijdt zich aan de opvoeding, maar ook aan de wasbeurten!
    Net zoals jij, hebben wij ons zo min mogelijk bemoeid bij de introductie van een nieuwe kat. We kijken het uiteraard eerst altijd even aan, maar zolang er geen gruwelijke gevechten zijn en bloed vloeit, moeten ze zelf maar de rangorde vaststellen..
    Het wordt dus steeds meer genieten van die dondersteen!

     
  2. Dicky

    november 5, 2016 at 1:19 pm

    Heel natuurlijk gedrag, hij is lekker ontspannen envind jou lief, vandaar de liefdesbeetjes. Het springen naar je benen is , hoi ik wil spelen met jou. Ik heb dat gedrag gehad met soms wel 10 kittens om me heen. Heerlijk als je uit bed komt met blote benen haha.
    Geniet ervan en laat ze de rangen verdelen onderling, gaat prima zo.

     
    • margali

      november 6, 2016 at 8:35 am

      Vannacht heb ik hem de slaapkamer uitgezet: hij probeerde steeds als een raket onder m’n dekens te verdwijnen (wat ik niet wil want de volgende stap is dat hij me in m’n tenen gaat bijten en gaat racen onder het dekbed). Ook kreeg ik 2 keer een tik op m’n oog want als ik m’n ogen open deed dan bewoog er iets Jottem!! en dat moet gevangen worden. Toen was het voor mij genoeg …😀 En die blote benen als je uit bed komt ….. inderdaad heel fijn.

       

Geef een reactie

 
