RSS

Ik jat alles!

02 Nov

Gisteravond ging hij op het kussen van Ashmanti liggen. Die kwam even verhaal halen😉 Vanochtend hoorde ik kabaal in de slaapkamer, en even later scheurde hij voorbij met het stalen afvoerzeefje uit de wastafel. Ashmanti er achter aan, Marga er achteraan (anders vind ik het nooit meer terug) en eindelijk bleef hij zitten onder de tafel😀 Verontwaardigd dat ik het afpakte …

We krijgen ook al een vaste routine: wekker gaat, allemaal opstaan, katten inspecteren de buitenboel, Marga doet de kattenbakken, en dan is er eten! Sunny wist gisteren al precies waar hij moet gaan staan voor z’n bakje😀

 

 
10 reacties

Geplaatst door op november 2, 2016 in Sunny

 

10 Reacties op “Ik jat alles!

  1. marijke

    november 2, 2016 at 2:03 pm

    Het is een lekker ding en ik vind het heel goed gaan met dat stel. Misschien omdat het toch Katimo katjes zijn die toch meer andere katten gewend zijn?

     
  2. margali

    november 2, 2016 at 2:17 pm

    Dat heb ik ook wel gedacht Marijke.
    Quast Dakotah en Ashmanti reageerden altijd heel relaxed op elkaar als er eentje naar de dierenarts was geweest. Coco en Joris indertijd waren behoorlijk pissig als Ben weer eens van een bezoekje Liesbeth thuis kwam. Dakotah en Ashmanti kenden Quast helemaal niet zo goed want die leefde geloof ik in een andere groep. Toen ik ze ophaalde waren ze een weekje bij elkaar. En toch leek het alsof ze elkaar al jaren kenden.

    Vanmiddag werd weer duidelijk dat Quast een beetje jaloers is. Ik ging m’n lunch eten en hij mag altijd m’n bordje aflikken. Sunny en Ashmanti lagen achterin de poezenkamer dus Quast kwam lekker op schoot tegen m’n voeten liggen. Gezellig. Maar ja, die kleine meldde zich even later ook op schoot … Ruimte zat, maar Sunny wilde naar Quast. Die gaf hem wel een paar likjes en toen een paar tikjes … en dat was het einde van die sessie.Sunny ligt nog steeds op schoot, en Quast ligt weer achter. Het heeft tijd nodig😉

     
    • dirk

      november 2, 2016 at 8:18 pm

      Ik weet dat het moeilijk is maar je moet Quast wel belonen voor zo’n “likje, tikje” ding. Of op zijn minst niet reageren. Niet “NEE, Quast” zeggen als hij bij het tikje gedeelte is (ik denk echt dat je dat hebt gedaan). Hij probeert Sunny alleen maar duidelijk te maken dat hij hem best wel aardig vindt (likje) maar dat die kleine wel zijn plaats moet weten (tikje). Volgens mij kunnen Q&A prima een klein katertje opvoeden, inclusief het voordoen van een beetje macho gedrag. Maar als jij je daar mee gaat bemoeien gaat het niet goed. NEE als je in de gordijnen hangt begrijpt iedereen, net als een hartgrondig gvd als iemand een vaas heeft omgegooid. Maar als je voor je gevoel aangesproken wordt op iets wat je goed probeert te doen noemen wij mensen dat onrechtvaardig…

       
      • margali

        november 2, 2016 at 8:42 pm

        Terwijl ik dit stukje van je lees zit Quast op m’n voetenbank en staat Sunny daar naast en zitten ze naar elkaar te maaien ….
        Nee Dirk, je vergist je echt😀 ik heb geen “NEE” gezegd, volgens mij nog niet 1 keer deze dagen als het om de katten onderling ging. Reden: het is allemaal heel onschuldig, er wordt wel eens een tik uitgedeeld maar dat is best ingetogen. En die kleine moet inderdaad leren van de katers. Toen Quast die likjes en daarna tikjes gaf deed ik niks … kijken of het daarmee bekeken was en ze gewoon door zouden gaan, maar Quast sprong van m’n schoot af, had er geen zin in blijkbaar.

        Ashmanti is al tot papa gebombardeerd zo te zien, Quast is meer om mee te spelen lijkt het wel. Ik protesteer eigenlijk weinig, ook niet als hij met 4 poten op m’n rug springt als ik voer klaar maak. Of als hij mis springt en z’n nagels in m’n bank zet, Springen moet je ook leren tenslotte. Nieuwe bank …. maar hij kan wel tegen een stootje. Het kan me niet schelen. Dakotah heeft al m’n tapijten vakkundig onder handen genomen … ook niet erg. Ik woon hier om te leven niet om in een toonkamer te zitten😉

         
  3. Maddy

    november 2, 2016 at 6:05 pm

    Wat een heerlijke rode dondersteen!
    Echt een kitten dat overal met zn lange neus bij moet zijn en zo Quast een beetje weg jaagt, maar dat zal heus wel goed komen, ik vind het het prima gaat!

     
  4. dirk

    november 2, 2016 at 7:48 pm

    Ha ha, hij doet z’n naam eer aan!
    Voor degenen die het niet weten: ik stelde de naam voor omdat de blik in Sunny z’n oogjes me deed denken aan een hond die ik heb gekend. Ook rood en hij was gek op me. Sunny presteerde het om vlak voor een dog frisbee wedstrijd nog even de baas een sloot in te trekken (behalve gek op water ook best wel sterk) om het later op een lopen te zetten, de keuken van de kantine in om daar een paar frikandellen te jatten….

     
    • margali

      november 2, 2016 at 8:44 pm

      Ja jij hebt een goeie neus voor een toepasselijke naam voor een kat.Zo te lezen heb je weer raak geschoten😉

       
  5. margali

    november 2, 2016 at 8:57 pm

    Zo leuk! ik zie nu in de achterkamer dat Sunny met Ashmanti aan het stoeien is. A doet echt voorzichtig, heel aandoenlijk eigenlijk voor zo’n grote kat. Met z’n tandeloze bek kan hij weinig tegen die scherpe nageltjes en tandjes, hij moet het van z’n postuur hebben. Hij maakte zich dus heel groot en stortte zich vervolgens op die kleine. Daar had Sunny niet van terug ….

     
  6. dirk

    november 3, 2016 at 7:49 am

    😀 Daar kan je uren naar kijken! De eerste keer weet zo’n kleintje niet wat hem overkomt. Maar daarna beginnen ze uit te proberen wat je er tegen kan doen. Om er uiteindelijk achter te komen dat je eerst groot genoeg moet zijn….

     
    • margali

      november 3, 2016 at 12:18 pm

      Hij neemt nu ook een snoekduik naar m’n benen als ik langsloop😉 ik moet overal op bedacht zijn. En hij springt ontzettend goed, steeds minder mis: op het aanrecht (Ashmanti redt dat niet) en buiten via de kisten op de balustrade.

       

Geef een reactie

 
