RSS

Kittenproof balkon

27 Okt

Ik had al een schitterend hekwerk boven de balustrade, en achter de spijlen van het houten hek zat gaas. Met vrij grote gaten. Ik zag in m’n verbeelding Sunny al tussen de spijlen door gaan, op de lat achter de spijlen staan en dan tussen gaas en hek naar beneden storten. Bovendien was ik niet zeker of de gaten van het grote hekwerk te groot zijn voor Sunny.

Kortom: ik heb een groot kattennet gekocht en dat in 3 stukken verdeeld voor het hekwerk gehangen. Tiewraps zijn werkelijk ideaal, het ondernet moest natuurlijk extra bevestigd worden maar Sunny zal ook net als Quast waarschijnlijk op de balustrade gaan wandelen …. en dat is geen enkel probleem. Hij kan nergens uit. Op deze manier kan het kattenluik open blijven.

Quast lag intussen bovenop de kast waar ik een nieuwe ligplek gemaakt heb.

 
8 reacties

Geplaatst door op oktober 27, 2016 in Katten, Streken van Quast

 

8 Reacties op “Kittenproof balkon

  1. dirk

    oktober 27, 2016 at 8:24 pm

    Die expressie van Quast😀
    Hij weet dat er iets staat te gebeuren maar niet wat. Om even “kattenfluisteraar” uit te hangen:
    “Wat ben jij van plan? Je wordt er blij van dus het zal wel leuk zijn maar IK begrijp er helemaal niets van!”

     
    • margali

      oktober 27, 2016 at 8:30 pm

      Hij heeft echt geweldig goed meegeholpen😉 Dat alleen al was spannend, hij verveelde zich niet. En vanaf de kast kon hij precies zien wat ik aan het doen was ….
      Ze voelen al een paar dagen dat er wat is. Ik heb sinds dinsdag een 3e kattenbak erbij gezet, op de plaats waar hij vroeger stond toen ik Ben nog had. Geweldige plek want ook nu wordt er direct driftig gebruik van gemaakt. Ik kan vanuit de keuken precies zien wat er op die bak gebeurt, en dat was handig in de tijd dat ik zo vaak plas van Ben moest opvangen. Omgekeerd kunnen zij vanaf de bak precies zien hoever ik ben met klaarmaken van het voer…

       
  2. Yvonne den Boer

    oktober 28, 2016 at 8:43 am

    Dacht ik ook meteen bij die foto,Quast kijkt heel geïnteresseerd ,die voelt dat er wat staat te gebeuren!Spannend!

     
  3. Nienke

    oktober 28, 2016 at 3:48 pm

    Spannend (en leuk) !

     
  4. Dicky

    oktober 28, 2016 at 10:38 pm

    Heel verstandig Marga, het gaas heeft inderdaad vrij grote openingen. Nu met het net er voor, is het wel veilig. Staat het overal strak??in verband met verstrikken. Kleintjes zijn een ster in zich in allerlei bochten wringen. Zou zeker in het begin er attend op zijn .

     
    • margali

      oktober 29, 2016 at 10:44 am

      Hij kan zich never-nooit erin verstrikken. Daarvoor zit het te strak.Ik heb nogmaals de touwen zo strak mogelijk gespannen en nog een paar haken erin gezet. Dat ondernet is het belangrijkste, en daar zou hij dan eerst met (mijn) grote kracht het touw van het hout af moeten trekken en dán daar onderdoor moeten kruipen. Volgens mij lukt dat niet. En anders ga ik hem opnieuw re-namen en wordt het “Houdini”…..
      De eerste nachten zal ik het luik dicht houden maar dat is weer stress voor Q@A ….

       
  5. Dicky

    oktober 29, 2016 at 6:59 pm

    Geweldig Marga. Misschien gaat hij ook nog niet onmiddelijk door het kattenluikje. Ach je ziet snel genoeg of het een watje is of een houdini haha. Het is wel een rode en een kater 😄😄😂. Heerlijk vooruitzicht, ik ben stik jaloers😍😍

     
    • margali

      oktober 29, 2016 at 7:07 pm

      Geen flauw idee of hij door het kattenluikje zal gaan Dicky. Maar ik neem geen risico: m’n katten kunnen dag en nacht naar buiten als ze dat willen dus ook die kleine.

       

Geef een reactie

 
