RSS

Knoop doorgehakt

25 Okt

garfield

Komend weekend komt dit rooie katertje hier wonen. Geboren bij Corien, na 3 weken met mamapoes en 3 zusjes verhuisd naar een gastgezin en daar gaan we hem ophalen. Hij heet (nu nog) Garfield en is meen ik 11 weken oud. Voor het eerst krijg ik dan toch een kitten in huis, iets dat ik nooit wilde. Maar het lijkt de beste optie bij 2 katers van 6 en 7 jaar oud. Ashmanti’s ogen zullen wel zo groot als schoteltjes worden: “wát is dat! nóg een rooie in huis?”…

Garfield is heel aktief, speels, sjeest met z’n zusjes door het hele huis heen, gewend daar aan hond, kat, kind dus alle voorwaarden voor een goeie start zijn aanwezig. En nu maar hopen dat het gaat klikken en dat Quast gaat opleven. Ik begin een beetje bij te komen van de schok die ik mezelf bezorgd heb en ga nu maar gewoon blij worden😀

 
6 reacties

Geplaatst door op oktober 25, 2016 in Katten

 

6 Reacties op “Knoop doorgehakt

  1. safealove

    oktober 25, 2016 at 3:43 pm

    Lieff! 😍

     
  2. Dicky

    oktober 25, 2016 at 10:17 pm

    Aoh wat geweldig leuk Marga, gefeliciteerd..
    Z al best even wennen zijn een kitten, maar oh wat een leukerdje

     
  3. marijke

    oktober 26, 2016 at 8:51 am

    Marga, zag je verhaal op het kattenforum, sorry ben hier een tijdje niet geweest dus even bijgelezen. Je weet misschien nog wel hoe het hier is gegaan nadat Sas was overleden: Ruby die wegkwijnde. Toen toch ook voor een kitten gegaan omdat ik bang was dat Ruby een andere kat een hel van een leven zou bezorgen. Toen kwam Jes en later Quarius, kittens, was ook niet mijn bedoeling, had altijd volwassen katten uit het asiel gehad.
    Mijn ervaring: met kittens ging het inderdaad heel erg goed bij vreselijke Ruby, allebei de kittens, op Quarius was ze zelfs erg gesteld ook toen hij ouder werd.
    Opvoeding: Jes heeft eigenlijk helemaal Quarius opgevoed en dat prima gedaan.
    Samen liggen en knuffelen: toen Quarius klein was mocht hij bij Jes knuffelen en liggen. Nu is daar geen sprake meer van. Jes wil gewoon met rust worden gelaten en het is heel zeldzaam als ze een keertje samen liggen.
    Je weet totaal niet hoe er gereageerd gaat worden, zelfs niet of Quast vriendjes met hem wordt of Ashmanti, maar je kan er wel van op aan dat het leven in de brouwerij brengt en dat Quast daar op zal reageren, er is weer wat te doen.
    Ik denk dat je wel moet zorgen dat Ashmanti zich terug kan trekken als hij er geen zin in heeft, een plekje waar hij alleen kan komen (buiten Quast om) had ik voor Ruby ook als het haar teveel werd.
    Sorry heel verhaal maar misschien heb je er iets aan.

    Ik hoop dat je enorm gaat genieten, ik denk dat het wel zal meevallen dat het een kitten is, Quast gedroeg zich eigenlijk ook zo met al zijn streken.

    Ik ga je meer volgen en ben heel benieuwd hoe het gaat, graag veel foto’s🙂

     
    • margali

      oktober 26, 2016 at 9:36 pm

      Hi Marijke, ik had gezien dat je er even tussenuit was😉 Het verhaal van jouw katten weet ik nog heel goed. Uniek. Zoals jij je katten de ruimte hebt gegeven vond ik geweldig. Ik heb zeker veel aan je verhaal. Er zijn hier in huis voldoende vluchtplekken, zowel hoog als laag, Het zou inderdaad kunnen dat Ashmanti door zijn karakter zich wat wil terugtrekken – hoewel hij sinds het trekken van z’n laatste 4 hoektanden superaktief is geworden – en daar heeft hij dan alle ruimte voor.
      Inderdaad je moet het afwachten. Ik heb de neiging om alles tot in de puntjes te regelen (ik weet het) maar ik ga dit keer proberen om het een beetje relaxed over me heen te laten komen.

       
  4. Maddy

    oktober 26, 2016 at 3:58 pm

    Wauw, een kitten erbij!
    Geweldig, wat zal dat wennen zijn voor jou en de mannen, maar denk ook dat dit voor de beiden mannen de beste oplossing is!
    Wat een heerlijk koppie!

     
  5. margali

    oktober 26, 2016 at 9:36 pm

    Dank jullie wel !

     

Geef een reactie

 
