RSS

Je vraagt je toch af ….

11 Aug

…. zou het weer dit jaar nog een beetje beter worden? of gaat deze natte ellende naadloos over in winter en kou? Ik heb de hoop opgegeven. Ja ik weet het, ze zeggen dat het volgende week woensdag 26 graden wordt, maar ze hebben al zoveel gezegd. Ik geef het op om m’n planten te beschermen tegen al dat water … de bakken staan tegen de gevel en ik laat ze daar maar.

Afgelopen dinsdag ben ik 65 geworden, een beetje vreemd idee. Een paar ontzettend gezellige bezoekjes van dierbare mensen gehad, meer hoefde ik niet. Hartverwarmende kaarten, en natuurlijk ook 2 tekeningen van de kids vanuit hun vakantieadres verstuurd. Kortom: ik voelde me flink in het zonnetje gezet.

Maar nu maak ik me een beetje zorgen om Quast. Het is 6 weken geleden dat Dakotah overleed, na een paar weken leek alles hier wel weer z’n draai te vinden en vooral Ashmanti was weer heerlijk aan het spelen met z’n balletje. Sinds een week of twee ben ik niet happy met Quast. Hij gedraagt zich vreemd. Eten en drinken, plassen en poepen gaat allemaal goed, maar hij is teruggetrokken, weinig enthousiast, ligt voornamelijk in de mand op de krabton bij z’n schaap. Als ’s ochtends de wekker afloopt en ik de slaapkamerdeur open doe kwam hij altijd naar binnen rennen, nu blijft hij liggen waar hij ligt. Vanochtend kwam ik thuis met grote tassen met boodschappen. Hij is er altijd als de kippen bij, loopt mee en gaat meteen helpen uitpakken en opruimen zodat ik hem de keuken uit moet zetten. Nu bleef hij op de krabton liggen en kwam niet eens kijken. Het jengelen als een klein kind dat hij eerder deed is gestopt, hij komt soms wel even op schoot maar is vaak al snel weer vertrokken. Kortom: ik ben m’n Quassie kwijt ….  Een week geleden lag hij nog heerlijk ontspannen. De 2e foto is van vandaag.

tn_DSC02705 tn_DSC02720

 
1 reactie

Geplaatst door op augustus 11, 2016 in Gezondheid katten

 

Een Reactie op “Je vraagt je toch af ….

  1. Maddy

    augustus 13, 2016 at 5:26 pm

    Fijn dat je zo’n gezellige 65ste verjaardag hebt gehad!
    Lies ook die tekeningen die zelfs opgestuurd werden!

    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over Quast, met gedrag dat totaal niet bij hem past.
    Hopelijk is hij “alleen”nog in de rouw en wordt hij over een poosje weer de oude Quast…

     

Geef een reactie

 
