RSS

Gemis

25 Jul

Dakotah m’n liefje, ik mis je verschrikkelijk.
Je lieve koppie met die prachtige blauwe kijkers
Dat onhoorbare miauwtje als je me antwoordde
Die voorpootjes waarmee je zo parmantig bijna als een leeuwin kwam aanlopen
Dat staartje rechtomhoog als je meeliep naar je voerbak
hoe je met je achterlijf tegen Quast aanduwde omdat je hem zo lief vond
Die bliksemsnelle move naar Quast zodra hij in de mand ging liggen
Het eindeloze lebberen en wassen met Quast op mijn schoot
Je vechtlust, je grote kracht zo klein als je was,
Je lieve en tegelijk zo sterke karakter.
Wat kan zo’n klein katje zo’n enorme leegte achterlaten …..

We zitten hier met z’n drietjes, nog steeds onwennig, beetje stil.
Quast is nu assertiever naar Ashmanti.
Kon hij vroeger wel eens zitten klieren naar Dakotah toe, nu doet hij dat bij Ashmanti.
Zo te zien bindt die een klein beetje in. Samen zie ik ze ook vaak, soms wassen ze elkaar.
Quast vraagt ook veel aandacht, gaat het liefst naast m’n stoel op m’n toetsenbord liggen.

Met mij gaat het wel. Soms een huilbui maar ik ga maar rustig door. Doe alsof ik ook vakantie heb, en heb de afgelopen tijd heerlijk op m’n balkon doorgebracht. Ik geniet van het mooie weer, ga ondanks de warmte gewoon 3x per week trainen, en slaap gelukkig nu weer prima.

 
6 reacties

Geplaatst door op juli 25, 2016 in Afscheid & rouw, Dakotah

 

6 Reacties op “Gemis

  1. Ella

    juli 25, 2016 at 8:15 pm

    Ontroerend verwoordt. Zo is gevoel van missen⭐️🌈

     
  2. Maddy

    juli 28, 2016 at 2:46 pm

    Wat heb je dat mooi beschreven!
    Dat gemis is nog inmens en dan is een huilbui helemaal niet gek, kan zelfs opluchten denk ik.

     
  3. Nienke

    juli 29, 2016 at 4:33 pm

    Mooi geschreven! ik hoop dat de heren verder naar elkaar toegroeien, altijd maar afwachten …

     
  4. Yvonne den Boer

    augustus 2, 2016 at 6:57 pm

    Mooi beschreven Marga,ik voel met je mee,een paar kilo maar,maar wel een levend wezentje met een grote persoonlijkheid en onvervangbaar.
    En als je dan ziet hoe Quast,die stoere vent,haar mist en verdrietig is,doet het dubbel pijn hé!

     
  5. Leonoor

    augustus 12, 2016 at 2:42 pm

    Beste Marga,
    Via het zoeken naar info, kwam ik bij de video van dwang/spuitvoeren en via de injectiespuiten weer op je weblog.
    Zit nu zelf met 1 doodzieke kat, (en nog 3 poezeboefjes) en weet t niet …..

    Mooi geschreven en zo herkenbaar allemaal. Sterkte!

     
    • margali

      augustus 12, 2016 at 6:19 pm

      Dank je wel Leonoor. Ik ga je privé een mailtje sturen. Jij ook veel sterkte!

       

Geef een reactie

 
