RSS

Onrustig en onwennig

16 Jul

Ik slaap nauwelijks, niet omdat ik lig te piekeren maar het lijkt wel alsof alle zorg en spanning van de afgelopen maanden door mijn “computer” verwerkt wordt zodat het een plekje in m’n “systeem” krijgt. Anders kan ik het niet verklaren. Dagelijks word ik geconfronteerd met Dakotah die er dan opeens niet meer blijkt te zijn …. en soms zie ik haar liggen en dan is het natuurlijk haar broer. De katten hebben de eerste week nauwelijks iets gedaan. Daarna begon Ashmanti weer een beetje met z’n balletje te spelen, en veranderde de afstandelijke Quast die me links liet liggen opeens in een lastig kind dat contant aan m’n rokken hangt. Ik doe m’n best …. en samen doen ze het ook niet onaardig. Het is nog steeds aftasten, en dat duurt nog wel even.

Intussen ben ik overdag best aktief. Ik ben een grote verandering in de zitkamer aan het voorbereiden: m’n antieke bankstelletje is – tot m’n grote verdriet – afgevoerd, en over een paar weken komt er een gewoon modern bankstel waar Jan eindelijk op kan zitten. Ik heb natuurlijk nagedacht indertijd wat voor bekleding het beste bestand zou zijn tegen kattennagels, maar de grootste sloper is er niet meer …. en eerlijk gezegd kan het me niet schelen. Het wordt een cognackleurig geruwd leer, en de kleine hocker die hier al staat is al al even door Quast onder handen genomen: “wat Dakotah kon dat kan ik ook” zal hij gedacht hebben. Overal heb ik kleine zitjes gemaakt voor de heren, en zelf zit ik op een tuinstoel, maar daar moet ik wel steeds toestemming voor vragen wat dat is natuurlijk de allerbeste plek in huis😉

Sommige plantenbakken hebben een makeover gehad want door het afschuwelijke weer van de afgelopen tijd waren de petunia’s ziek geworden. Ik heb ze vervangen door Portulaca, heerlijk en makkelijk plantje maar dan moet wel de zon schijnen. Ik ga het daarmee gewoon afdwingen😉 De bakken hebben de afgelopen 2 maanden meer tegen de gevel gestaan dan dat ze aan het hek hingen. En eigenlijk snak ik naar een beetje zon. Dit weer is funest, ik heb het hartstikke koud door de hoge luchtvochtigheid en alles doet pijn. Maar goed, als ik kijk naar alle ellende van de afgelopen dagen in Nice en Turkije dan ben ik blij dat ik in dit kikkerland zit.

 
2 reacties

Geplaatst door op juli 16, 2016 in Afscheid & rouw, Buitenwereld

 

2 Reacties op “Onrustig en onwennig

  1. Maddy

    juli 17, 2016 at 11:08 am

    Die computer van jou is dus heel hard aan het werk om alle zorg van de afgelopen maanden een plekje te geven.
    Het gemis van Dakotah is nog enorm, dat doet pijn en is niet zomaar voorbij….., ook niet voor de 2 mannen.
    Vanmorgen werd ik zelf ook ineens weer geconfronteerd met Zus en Broer en vond mezelf weer in tranen, ondanks ik vrede had met hun overlijden, maar het gemis grijpt je af en toe aan.

    Goed dat je verder toch wel actief bent en ik hoop dat je nieuwe bankstel weer een geliefd oud bankstelletje zal gaan worden..
    Gezellig weer die bloeiende planten op je balkonnetje en nu ZON!!!!

     
    • margali

      juli 18, 2016 at 10:19 am

      De zon is gearriveerd. Misschien voor een paar dagen maar dat merken we wel. Ik ben blij met alles.
      Maddy, ik snap zo goed dat je opeens tranen had over Broer en Zus. Twee katjes tegelijk waar je afscheid van moest nemen, dat is slecht te bevatten. Hoe meer je van ze gehouden hebt , hoe groter het verdriet als ze er niet meer zijn. Zelfs als je rust voelt over hun overlijden – dat voel ik ook over Dakotah – dan maakt dat de pijn en het gemis niet minder. Veel sterkte!

       

Geef een reactie

 
