RSS

Afscheid van Dakotah

29 Jun

Vanmiddag is Dakotah ingeslapen en heeft ze haar rust gekregen. Het was genoeg geweest. Ik besef nog nauwelijks dat ze er niet meer is.

Ze ligt hier nu in de zitkamer zodat de katers en ik afscheid kunnen nemen. Quast heeft uitgebreid alles bekeken en lijkt nu gewoon de draad op te pakken. Ashmanti is een beetje de kluts kwijt, loopt te zoeken en is rusteloos. Is nu gaan slapen in het hok van Dakotah waar hij anders zelden ligt.

Vanmiddag hebben ook Jacob en Eva afscheid van Dakotah genomen, ze hebben lichtjes om haar mandje heen gezet en een knuffel erbij gelegd. Allebei moesten ze ook even huilen, en ze wilden precies weten wat er nu met Dakotah ging gebeuren. Dus daar hebben we het over gehad, en ik liet ze de urntjes zien van Ben, Joris en Coco. “Mogen we de deksel er af halen om te kijken?”…..  Maar vervolgens gingen ze over tot de orde van de dag: brokjes gooien naar de katers …. zo gaat dat bij kinderen: in het hier en nu.


Zo lag Dakotah vanochtend in haar stoeltje

Lief lief meiske van me, ik doe de dingen op de automaat … ik besef nog nauwelijks dat je er niet meer bent. Ik zal je zo vreselijk missen. Maar ik weet ook dat je nu eindelijk rust hebt…..

 
10 reacties

Geplaatst door op juni 29, 2016 in Afscheid & rouw, Dakotah, Jacob-Eva

 

10 Reacties op “Afscheid van Dakotah

  1. Eline

    juni 29, 2016 at 8:24 pm

    Lieve Marga, wat schrik ik van dit bericht. Wat vreselijk😦.
    Ik wens je ontzettend veel sterkte met het plotselinge verlies van je lieve meisje.
    Dikke steunknuffel.

     
  2. Maddy

    juni 29, 2016 at 8:26 pm

    Lieve Marga,

    Wat verschrikkelijk verdrietig dat Dakotah er ineens niet meer is, wat zal dit onwerkelijk zijn voor!

    Ze had geen beter baasje kunnen hebben en je hebt echt alles uit de kast gehaald om haar een fijn leven te geven.
    Ze heeft idd nu rust, maar wat had ik jullie nog graag een aantal fijne jaren toegewenst!

    Heel veel sterkte, dikke knuffel!

     
  3. Yvonne den Boer

    juni 29, 2016 at 9:44 pm

    Lieve Marga,
    Ik zit hier echt in tranen,hoe snel ,hoe is het mogelijk!
    Dat filmpje van het borstelen,een paar uur geleden genoot ik daar nog van…….
    Wat heeft ze een mooi leventje bij jou gehad!
    Wat zál je haar missen zeg! Heel veel sterkte en een dikke steunknuffel van Coen en mij.

     
  4. Dicky

    juni 29, 2016 at 10:31 pm

    Lieve Marga,
    Wat een vreselijk bericht, heb ik wat gemist of is het zo plotseling . Inderdaad als leven , lijden wordt is laten gaan het beste. Heel veel sterkte met dit verlies.
    Lieve Dakotah, rust zavht, geen strijd meer

     
  5. Erica

    juni 30, 2016 at 5:33 am

    Lieve Marga, wat verdrietig dat Dakotah er niet meer is. Je hebt zo goed voor haar gezorgd en alles gedaan wat mogelijk was. Wat moet dit moeilijk voor je zijn. Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.
    Lieve Dakotah, rust maar zacht lief meisje.

     
  6. marijke

    juni 30, 2016 at 9:40 am

    Schrik er van. Je hebt echt alles voor haar gedaan Marga, maar wat zal je je kleine meisje missen. Sterkte!!

     
  7. Nienke

    juni 30, 2016 at 8:41 pm

    Oeps, wat een verschrikkelijk bericht! Rust zacht lief meisje, en Marga heel veel sterkte!

     
  8. Sjaan

    juli 2, 2016 at 10:47 am

    Ik kom hier regelmatig langs om de verhaaltjes te lezen, ik ben niet zo’n iemand die overal een reactie op geeft, maar het heengaan van Dakotah heeft mij geraakt en geschokt, heel veel sterkte voor de komende tijd met dit grote verlies!

     
  9. margali

    juli 2, 2016 at 12:17 pm

    Dank je wel voor jullie meeleven. Dat doet me goed, al die lieve woorden.
    Ik probeer maar gewoon door te gaan. Dit blog en de reakties helpen daar bij.

     
  10. miekeblo

    juli 2, 2016 at 10:36 pm

    Nou Marga wat is dit nou, ik schrik hiervan. Ik wist natuurlijk wel dat hete niet goed ging, maar dat het al zo erg was, had ik niet verwacht. Maar wat heeft dit beestje een lief baasje gehad. het is een schrale troost maar dat moet ze gevoeld hebben.
    Marga heel veel sterkte en pas goed op jezelf.

     

Geef een reactie

 
