RSS

Stomme appel

22 Apr

1 appel is voldoende blijkt nu om me een paar uur beroerd te maken. Bah …. komt op het lijstje van verboden spullen: cashews, avocado, appel …. what’s next?

Sinds gistermiddag heeft Ashmanti een beetje moeite. De narcose was uitgewerkt en hij krijgt nu extra pijnstilling bovenop de pijnstiller die hij al een paar weken krijgt. Vandaag heb ik een ander brokje geprobeerd en dat ging een stuk beter. Misschien is het nieuwigheid of het feit dat ze half ze groot zijn als z’n Metabolic, maar het werkt. De a/d slobbert hij lekker naar binnen, dat gaat prima.

Ook heb ik gisteren uitslag gekregen van de tests. Z’n nieren zijn nog best goed maar een test die in een heel vroeg stadium nierschade aankondigt zat ongeveer op de bovengrens dus dat is toch iets om in de gaten te houden. Z’n darmen zijn net als die van z’n zusje een zwakke plek (verdikte darmwand op sommige plekken als ik het goed onthouden heb). En ook bij hem is de alvleesklier kwetsbaar: hij had een glucose van 19.3 waar we flink van schrokken, dus meteen een fructosamine-test gedaan. Die was nog binnen de grens. In de urine was de glucose negatief. Dus geen diabetes …. blijkbaar is de alvleesklier gevoelig voor stress en werkt dan niet goed.

Ik ga maar weer aan de kruidenthee …. bleh wat voel ik me drabbig.

 
2 reacties

Geplaatst door op april 22, 2016 in Dakotah, Gezondheid, Gezondheid katten

 

Tags: ,

2 Reacties op “Stomme appel

  1. Maddy

    april 23, 2016 at 6:13 pm

    Oh, waardeloos dat die appel nu ook op de verboden lijst komt.😦
    Een vriendin van me is allergisch voor rauwe appels, maar kan ze wel eten als ze gebakken zijn, zoals in appeltaart of als appelbol.

    Gelukkig dat Ashmanti geen diabetes heeft, maar wel genoeg dingen die in de gaten gehouden moeten worden…

     
  2. miekeblo

    april 28, 2016 at 10:38 am

    Oh Marga wat een narigheid allemaal. Als het de viervoeters niet zijn dan ben jij wel aan de beurt. Vervelend dat zoiets als allergie ineens ontstaat, het maakt je dan ook zo onzeker. Ik hoop dat je binnenkort weer het een ander kunt eten zonder bang te zijn dat je er niet lekker van wordt.
    Voor vandaag, lekker binnenblijven met een dikke trui aan, brr wat is het koud!

     

Geef een reactie

 
