RSS

Rust weergekeerd

04 Apr

Na 4 dagen was vrijdag eindelijk de klus geklaard. Het is 4 dagen keihard werken en nadenken geweest. Alles is perfekt geworden, nauwelijks meer verlengsnoeren en losse contactdozen. En nu ben ik werkelijk helemaal kapot. Zaterdag zelfs ’s middags ruim 2 uur geslapen – doe ik normaal nooit – en m’n lijf doet overal pijn. Wel een strandwandeling gemaakt maar ook dat was geen succes: hoog water, vreselijk omgewoeld zacht zand door de tractoren die de strandhuisjes moeten plaatsen, dus zwaar lopen. Maar goed, ik heb een frisse neus gehaald en daar was het wel mee gezegd.

Ik zou me nu helemaal happy en tevreden moeten voelen, en dat doe ik ook wel. Tegelijk maak ik me zorgen om Ashmanti en Dakotah. Voor Ashmanti heb ik al een afspraak bij Liesbeth want ik heb een harde bult gevoeld in z’n onderkaak. Ik mag er op duwen, geeft geen pijn aan. Maar hij eet nog steeds niet alle brokjes op …. en dan is er iets aan de hand. Liesbeth wil die bult zien, ik hoop dat ze zegt “meid dat is een opgezwollen lymfeklier” maar volgens mij zit die ergens anders.

Dakotah maakt er ook een potje van met eten. Ik zit nu met 2 zakken voer die ik zo weer weg kan kiepen (gaan dus tzt wel naar de SAZ) en ik maak wanhopig rondjes in de natvoerkast: bv Sensitivity Control – oh ja leuk –  2 dagen later hoeft ze dat niet meer en pak ik weer iets anders. Maar de mogelijkheden zijn beperkt vanwege de ontsteking in haar darm. Dus ik hoop dat ik deze week ook met haar naar Liesbeth kan, want we moesten toch de B12 gaan testen dus dat kan dan hopelijk meteen ook. Kortom: deze week nog geen ontspanning. Intussen probeer ik maar te rusten, jammer genoeg nog niet in het zonnetje hoewel alles er klaar voor is.

 
4 reacties

Geplaatst door op april 4, 2016 in Buitenwereld, Dakotah, Gezondheid katten

 

4 Reacties op “Rust weergekeerd

  1. Maddy

    april 4, 2016 at 6:10 pm

    Gelukkig is die klus nu geklaard !
    Maar wat een zorgen om Ashmanti en Dakotah. Ik hoop dat die bult niet iets ernstigs zal zijn.
    Waardeloos dat Dakotah een potje maakt van haar eten….
    Heb je wel eens aan een barfmenu gedacht of mag ze dat niet?
    Sterkte ermee!

     
    • margali

      april 4, 2016 at 6:53 pm

      Dank je Maddy!
      Ik heb geen idee of Dakotah Barfmenu oid mag hebben. Ik heb in 2012 toen ik de katten hier kreeg af en toe geprobeerd om rauw te geven (gewoon als tussendoortje bv rauw rundvlees of kippenvlees) maar dat was pertinent geen succes. Ik heb gewoon niet meer de energie om dat uit te proberen want er is meestal een gewenningsperiode en dan raakt alles helemaal van de rel …
      Op zich is het misschien best een goeie suggestie maar ik ben nog niet zo desperaat. De katten zijn alle 3 van nature geweldige vreetzakken, dus dit gedrag is echt een teken dat er iets mis is. Die “kieskeurigheid” van Dakotah zou zo maar een fysieke oorzaak kunnen hebben dus dat wil ik eerst proberen uit te sluiten.

       
      • Maddy

        april 5, 2016 at 5:35 am

        Ja, natuurlijk wil en moet je eerst uitsluiten dat de kieskeurigheid van Dakotah geen fysieke oorzaak zal hebben. Ik zat er ook niet aan te denken dat je helemaal over zou moeten stappen op barfmenu, maar dat je eventueel iets achter de hand zou hebben als je eigen uitgebreide voorraad niet voldoende zou zijn.
        Hier krijgen ze tussendoor wel eens wat van Carnibest en de een vind dat lekkerder dan de andere.
        Succes ermee!

         
  2. margali

    april 5, 2016 at 6:33 am

    Dat zou inderdaad handig zijn want ik denk dat ze dat best mag hebben. Maar ze “mot ’t niet”😉
    Gisteren wat rundergehakt gegeven omdat ik balletjes aan het maken was voor mezelf …. de enige die het lustte was Quast.

     

Geef een reactie

 
