RSS

Vertel het me maar ….

28 Mrt

Ik weet niet wat er hier aan de hand is. Sinds medio vorige week begon Ashmanti na een paar goeie dagen opnieuw moeizamer te eten. Vrijdagochtend vond ik in 2 bakken ontlasting van hem, en dat zag er niet OK uit. Dus ging hij daarna – zoals hij vaker doet – een paar keer stressplassen, ’s avonds weigerde hij z’n brokjes totaal … en dat betekent dat er iets mis is want hij is een veelvraat. Dus maar weer op de pijnstiller van de week daarvoor gezet (misschien toch te snel gestopt?) en dat leek te werken. Hij fleurde weer op, maar bv gisteren at hij toch weer moeizamer. Wel voldoende maar ik moet meehelpen. Hij is nu ca 100-150 gram afgevallen. Hij is wat rustiger maar trekt zich niet terug zoals de vorige keer. En af en toe gaat hij ook wel even ouderwets tekeer.

Dakotah zit ook te rommelen met eten. Ook dat lukt nog met kunst en vliegwerk en wisselen met dieetvoer-opties. Het enige dat ik weet te verzinnen is dat het virus dat hier rondwaart een beetje heen en weer stuitert tussen de katten en dat het nog niet “klaar” is. De enige die goed gaat is Quast (hoewel ik hem ervan verdenk dat hij er mee begonnen is).

Morgen begint hier voor een aantal dagen een flinke klus in huis waardoor ik met de katten steeds naar een ander stuk van het huis moet verkassen. Stress dus maar we zullen er doorheen moeten. Hopelijk is het met 3 dagen bekeken. Ik moet er bij blijven want er moeten ad hoc oplossingen verzonnen worden, en bovendien moet ik de katten in de gaten houden …. zie het al voor me dat ze er vandoor gaan als de deur open blijft staan. Heb een oud kleedje in de hal gelegd … en daar wordt nu lekker verstoppertje mee gespeeld😀

 
1 reactie

Geplaatst door op maart 28, 2016 in Buitenwereld, Dakotah, Gezondheid katten

 

Tags:

Een Reactie op “Vertel het me maar ….

  1. Maddy

    maart 29, 2016 at 6:32 pm

    Kon hij maar vertellen wat hem dwars zit, dat zou het allemaal heel wat makkelijker maken.

    Ik hoop dat jullie de grote klus een beetje zullen doorkomen, zonder al te veel stress!

     

Geef een reactie

 
