RSS

Hatsjoe en recyclen!

19 Mrt

Ashmanti is weer vrij aardig opgeknapt maar heeft nu heel erg last van pollen  …. net als ik. We niezen in concert, maar hij spant de kroon: eindeloos duurt zo’n niesbui van hem. Vorig jaar heeft Liesbeth tijdens een consult op internet gecheckt en toen bleek dat de hazelaar en de els op dat moment heel veel overlast gaven. Het zou dus zo maar kunnen dat dit ook voor Ashmanti geldt. Hij heeft het ieder voorjaar. Ik ben blij dat het niet om Dakotah gaat want die zou constant omvallen van het niezen😉 Z’n ogen blijven nog redelijk schoon, geen snotneus. Intussen heeft Dakotah nu al een paar dagen last van dat rotvirus van Ashmanti, ze wil nog wel redelijk natvoer eten maar brokjes gaat heel slecht. Ik heb zo langzamerhand een aardige voorraad van diverse voeders die ze mag hebben, dus ik heb wat alternatieven.

Intussen ben ik bezig met m’n balkon. Het is nu helemaal schoon, en ik heb nieuwe stoelkussens gekocht vanochtend. Jeetje wat een verschil in zitcomfort. Ik had me suf gezocht naar een kussen voor m’n voetenbank maar kon nergens de goeie maat vinden. Bijna had ik de oude stoelkussens weggegooid toen ik bedacht dat het zitgedeelte precies de goeie afmeting voor de voetenbank had. Ik heb dat zitgedeelte met schaar en mes van het ruggedeelte afgehaald, en van een kleurige lap stof een nieuwe overtrek gemaakt. Zelfde kleur als de kussens voor de katten, en de voetenbank is eigenlijk ook van hen dus helemaal in stijl. Straks als de bakken vol met planten staan dan valt die felle kleur niet zo erg op. En op deze manier kost het me niks ….😀

 
2 reacties

Geplaatst door op maart 19, 2016 in Algemeen, Buitenwereld, Dakotah, Gezondheid katten

 

Tags: , ,

2 Reacties op “Hatsjoe en recyclen!

  1. Pieta

    maart 20, 2016 at 6:23 pm

    Ziet er al gezellig uit Marga en straks de plantenbakken weer gevuld. Heb jij ook zo’n zin in de lente en de zomer? Jammer dat de poezen nog een beetje sukkelen maar dat komt ook wel goed, het zijn taaie net als wij hahaha. Dit blog gaat over poezen maar mijn vijver is leeggegeten door een reiger en dat vind ik ook wel zielig. Mag dat? De hele winter geen reiger gezien dus ik had de bescherming al weggehaald.

     
    • margali

      maart 20, 2016 at 7:26 pm

      Oh Pieta wat ontzettend triest van je visjes …. gemeen van die reiger (maar ja, ze zijn slim). Rotzak!
      Vanmiddag met Jan een heleboel potgrond gekocht en bakken viooltjes. Goedkoop bij de Praxis.
      Dus morgen lekker tuinieren😉 Met Ashmanti gaat het weer goed, en Dakotah zit nog een beetje in een dipje maar wordt niet slechter … gelukkig.

       

Geef een reactie

 
