RSS

Nog steeds zielig

14 Mrt

Gisteravond kreeg ik bericht van Liesbeth dat ze me ondanks ziekte en grote drukte in de praktijk zou inplannen voor Ashmanti. Dat was een meevaller want voor hetzelfde geld was ze het weekend weg geweest. En gelukkig maar want vanochtend was Ashmanti een zielig hoopje. ’s Nachts had hij dicht tegen me aan gelegen dus ik dacht dat het mee zou vallen, om 6 uur ging hij naar de kamer en toen ik opstond lag hij verstopt achter de gordijnen, koppie omlaag, draden kwijl aan z’n kin. Reageerde nergens op, geen reaktie toen ik met het vaste fluitsignaal het eten aankondigde. Bakje vlak voor z’n neus hielp ook niet.

Onderzoek wees uit dat er geen wond of abces te zien was,  1 hoektand had rood ontstoken tandvlees maar zat toch stevig vast. Aan beide kanten van de keel flink opgezwollen klieren, verhoging want een temp van 39.1 Conclusie voorlopig toch een fikse keelontsteking, mogelijk nog een nawee van het virus dat hier heerst. Dat was ook het eerste waar ik aan gedacht had totdat ik gisteren die draden kwijl zag en aan z’n hoektand ging denken. Liesbeth zei dat als die het probleem was je zou mogen verwachten dat de keelklieren maar aan 1 kant en niet aan beide kanten opgezwollen waren (natuurlijk heeft ze geen röntgen-ogen maar het is een indicatie). Voorlopig dus doorgaan met de pijnstiller, en proberen hem aan het eten te krijgen. Tot nu toe weinig succes …. helaas heeft Ashmanti geen last van stress-eten na een dierenartsbezoek. Hij moet eerst maar eens tot rust komen.

 
3 reacties

Geplaatst door op maart 14, 2016 in Gezondheid katten

 

Tags:

3 Reacties op “Nog steeds zielig

  1. Dicky

    maart 14, 2016 at 4:33 pm

    Och jee wat zielig, keelontsteking. Ja dan willen ze niet slikken. Hopen dat de medicijnen snel aanslaan en hij weer opknapt

     
  2. Nienke

    maart 14, 2016 at 9:26 pm

    Beterschap”

     
  3. Yvonne den Boer

    april 18, 2016 at 1:41 pm

    Ja,daar zijn ze goed beroerd van,een keelonsteking!

     

Geef een reactie

 
