RSS

Broer en Zus

24 Feb

Vandaag denk ik aan Broer en Zus, de twee katjes van Maddy, die vanavond allebei hun rust gaan krijgen. Afgelopen december werden ze 17 jaar (iets wat niet voor mogelijk gehouden werd) maar nu gaat het niet langer. Broer was al een tijd nierpatient, eigenlijk al opgegeven. En  zijn zusje Zus heeft een tia gehad (vorig jaar ook al een fikse) en weet niet meer waar ze is.

Lieve Maddy hoe ontroerend dat ze samen mogen gaan, maar oh wat loodzwaar voor jullie om ze allebei te moeten missen. Ik denk aan jullie en wens je sterkte.

Broer en Zus

 
12 reacties

Geplaatst door op februari 24, 2016 in Afscheid & rouw

 

12 Reacties op “Broer en Zus

  1. Ella Joosten

    februari 24, 2016 at 2:11 pm

    Maddy, ik wens je heel veel sterkte en kracht vanavond.

     
  2. Dicky

    februari 24, 2016 at 6:11 pm

    Ach, wat een verdriet, heel veel sterkte Maddy
    Lieve broer en zus, rust zacht

     
  3. Pieta

    februari 24, 2016 at 7:03 pm

    Heel veel sterkte Maddy, wat zal dit een gemis geven. Broer en zus, voor altijd bij elkaar is hopelijk een troostrijke gedachte.

     
  4. Nienke

    februari 24, 2016 at 9:57 pm

    *slik* 17 jaar samen geweest. Mooi om ze nu samen te laten gaan. Sterkte!

     
  5. Maddy

    februari 25, 2016 at 7:26 am

    Marga, dank je wel voor je mooie eerbetoon aan Broer en Zus!
    Maar vooral bedankt voor alle steun die je me de afgelopen tijd hebt gegeven bij de ziekte van Broer.
    Gisteravond zijn ze naast elkaar op hun geliefde schapevachtje ingeslapen😦 .
    Samen hier in huis en ons hart gekomen en samen uit liefde laten gaan.
    Mn verstand zegt dat het goed is, mijn hart huilt😦😦

     
    • margali

      februari 25, 2016 at 7:35 am

      En laat dat hart goed huilen Maddy. Ook hier waren tranen. Zoals Dirk wel heeft gezegd bij een afscheid: “mijn tranen zijn als diamantjes die ik meegeef op je reis”…..
      Voor altijd in je hart …..

       
      • dirk

        februari 28, 2016 at 9:28 am

        Sh*t… Ik moet dit soort berichten eigenlijk niet lezen.
        Nog wat diamantjes voor Broer en Zus…. En om het citaat af te maken: “Gebruik ze als dat nodig is en draag ze in een halsbandje op de Rainbow Bridge”.

         
      • Maddy

        februari 28, 2016 at 12:25 pm

        Ik ga ze toch steeds meer missen, zo leeg op de plekjes waar ze de laatste tijd zoveel lagen.
        Ik weet dat het moet en zal slijten, maar het verdriet is nu best wel nog wel erg rauw en vliegt me geregeld naar de keel, slik…………

         
  6. Yvonne den Boer

    februari 26, 2016 at 12:40 pm

    Mooi weer Marga,dit eerbetoon aan Broer en Zus,waar zoveel van gehouden is en die zo gemist worden .Nogmaals,sterkte Maddy,huil maar en deel je verdriet maar hoor!

     
  7. margali

    februari 29, 2016 at 8:15 am

    Maddy ik herinner me dat ik heel lang wachtte met het schoonmaken van die plekken langs deurposten waar de katjes altijd langs streken met hun bekkie, en die een beetje vies waren. Kon het niet over m’n hart verkrijgen. Je leven gaat door en tegelijk wil je dat wat je liefhad en langzaam weg glijdt nog vasthouden ….

     
    • Maddy

      februari 29, 2016 at 6:35 pm

      De plekjes langs deuren zitten er ook nog wel, maar Broer lag de laatste tijd met een handdoek op het schapenvachtje, omdat hij regelmatig overgaf en die heb ik nu weggehaald, net zoals het kussen hier vlak bij me, waar Zus op lag de laatste tijd. ik dacht iedere keer dat ze er nog lag…

       
      • margali

        februari 29, 2016 at 7:39 pm

        Oh ja dat herken ik ook. Heb ook heel vroeger een overleden katje gehad, Dinky, die ik steeds vanuit m’n ooghoek weg zag springen als ik thuiskwam uit m’n werk. Dat heeft zeker 6 weken geduurd. En opeens was het over. Gewoon in je eigen tempo afscheid nemen Maddy. Buitenstaanders snappen het toch niet, kattenliefhebbers wel…..

         

Geef een reactie

 
