RSS

Poetsdag

09 Feb

Het was me al een paar dagen opgevallen dat Dakotah af en toe flink zat te poetsen bij haar rechteroor. En soms met haar koppie schudde zodat ze – wankel als ze is – gewoon om viel. Vanochtend heb ik het bekeken (niks te zien met het blote oog) en dus maar Otoclean in haar oor gedaan maar als dat niet heel snel helpt gaan we weer op bezoek bij tante Liesbeth. Dat rechteroor was in 2012 toen ze hier kwam wonen al een probleem: veel oorsmeer en een poliep die bloedde. Ze haat het als ik iets in haar oor doe, maar inmiddels is ze wel veel van me gewend en vertrouwt ze me veel meer.

Zelf zat ik al sinds vrijdag in de lappenmand, en tot weinig in staat. Vandaag was ik zo zat van mezelf (en iets minder gammel) dat ik de stofzuiger heb gepakt en alle stofnesten heb verwijderd van plekken waar je zelden schoonmaakt. Met de stofzuiger in de hand de trap op en de bovenkant van alle kasten schoongemaakt, toen samen met Quast op de buik op de grond en onder de kasten en achter de tv-tafel schoongemaakt, bank en fauteuils een beurt gegeven, en alle nepplanten op de hoge kasten ook eens gestofzuigd. Quast liet zich op z’n voordeligst zien😀

En nu ben ik gevloerd maar wel tevreden, een beter gevoel dan de afgelopen dagen ….

Vandaag is Eva trouwens jarig. Traditie wil dat ik dan de avond ervoor een verjaardagskaart met muziek, versierd met ballonnen voor hun huisdeur neerleg als verrassing de volgende ochtend. Dit keer zat er nog een Frozen-boekje bij. De muziekkaart was van K3 …. En jawel, ik hoorde al snel op de overloop een vreugdekreet terwijl ik met de katten bezig was …. Eva zag er uit als een prinsesje, met een prachtige jurk, oorbellen, horloge etc. helemaal opgetuigd, en haar Frozen-schoentjes met hak mee in de tas naar school.

 
1 reactie

Geplaatst door op februari 9, 2016 in Buitenwereld, Dakotah, Jacob-Eva

 

Een Reactie op “Poetsdag

  1. Maddy

    februari 10, 2016 at 6:56 pm

    Vervelend dat je zo in de lappenmand zat, wat kun je dan ineens zat zijn van jezelf hé! Hopelijk knap je rustig aan verder op!
    Leuk, zo’n echte jarige Eva!

     

Geef een reactie

 
