RSS

Kale buik

12 Jan

Het is hier even een beetje stil want het is rustig. Weinig te melden behalve dat ik over Dakotah  niet echt tevreden ben. Ze speelt niet meer, is heel wisselvallig in haar gedrag, maar ligt nu voornamelijk maar te liggen. Haar poep is nu sinds 4 dagen perfekt. Daarvoor was het wisselend.

Ze emmert verschrikkelijk met haar voer. Natvoer Hill’s i/d gaat nog wel aardig, hoewel de laatste 2 dagen met behoorlijke aarzeling.Vanavond kwam ze niet eens uit haar stoel en moest ik haar halen. Brokken is helemaal een ramp. Vandaag een zak RC Diabetic gekregen om te proberen. Ze eet het wel (want het is nieuw) maar toch vrij traag. Misschien moet ze even wennen aan de grootte van deze brokjes. En misschien had ze daardoor een vol gevoel en hoefde ze niet zo nodig mee te eten met de anderen (maar daar geloof ik eigenlijk niks van).

Hier foto’s van haar kale buik. Een jaar geleden kreeg ze een echo omdat ze zich zo rot voelde, dus werd haar buik kaal geschoren. Dat is nooit meer aangegroeid en de plek is groter geworden. Ik dacht dat het aan de Prednisolon te wijten was, maar volgens Liesbeth komt dit toch door overmatig wassen (pijn? ongenoegen?). Ach, ze blijft me even lief en mooi.

 
4 reacties

Geplaatst door op januari 12, 2016 in Dakotah

 

4 Reacties op “Kale buik

  1. Maddy

    januari 13, 2016 at 4:19 pm

    Vervelend dat je over Dakotah nog steeds niet tevreden bent. Ik denk dat het moeilijk zal zijn om er precies achter te komen wat er met haar aan de hand is.
    Onze Katrien heeft ook jaren een bloot buikje gehad, nadat ze na een onderzoek zichzelf ook veel bleef wassen op haar kaalgeschoren buik.

     
    • margali

      januari 13, 2016 at 9:26 pm

      Tja het blijft modderen Maddy. Vanochtend kwam ze opnieuw niet eens uit haar stoel toen ik opstond. Alsof ze wilde zeggen “hou die troep maar”…. dus ik gaf haar iets “nieuws” nl RC Gastro-Intestinal natvoer en opeens rook ze het en stond ze op haar achterpootjes tegen het keukenkastje. Volgens mij toch echt kieskeurig gedrag. Schijnt bij deze kwaal te horen.

      Ik probeer maar stug door te gaan, en allerlei oplossingen te verzinnen als we stuklopen, en tot nu toe lukt dat. Tegelijkertijd vind ik het moeilijk dat ze zo weinig plezier in het leven heeft. Af en toe spelen is al een wonder, en dat heb ik haar de laatste weken niet of nauwelijks zien doen. Goddank hebben we Quast: op hem is ze nog steeds helemaal verliefd, en daar trekt ze zich aan op denk ik.

       
      • Maddy

        januari 14, 2016 at 9:14 am

        Dat niet willen eten is best wel vervelend, maar gelukkig is het je, met je ruime truckendoos, steeds weer gelukt om haar toch weer aan het eten te krijgen.
        Maar dat ze zo weinig plezier in het leven heeft lijkt me idd moeilijker en dan kan ik me voorstellen dat je blij bent dat ze haar geliefde Quast heeft!
        Sterkte en succes ermee!

         
  2. Yvonne den Boer

    januari 19, 2016 at 10:08 am

    Rot dat het maar niet echt goed wil gaan met Dakotah,echt een zorgenkindje hé,maar die eetgewoonte had Geoffrey ook,dacht je dat je weer wat lekkers gevonden had,maar na twee keer was de lol er weer af,lastig hé!Ik hoop dat ze toch blijft eten,dat is het allerbelangrijkste….en haar grote liefde Quast natuurlijk!

     

Geef een reactie

 
