RSS

Projekt “Jaarwisseling” geslaagd

02 Jan

Ik heb nog nooit zo’n afschuwelijke jaarwisseling beleefd: al vroeg in de avond begon de ellende met keiharde bommen – galmt lekker tussen die hoge huizen – en dat heeft de hele avond geduurd. Het geluid van de film waar Jan en ik naar keken was vaak niet meer te horen. Ashmanti zat verstijfd onder m’n bed, helemaal tegen de achterwand aangedrukt. Z’n ogen waren aan het tranen en er hingen 2 grote druppels aan z’n neusgaten. Grote stress! Ik heb hem met rust gelaten maar wel regelmatig even m’n gezicht laten zien en tegen hem gepraat. Dakotah lag er bij, maar veel meer vooraan. Ze wilde toch wel zien wat er allemaal gebeurde 😉  En Quast kwam regelmatig even bij ons “vragen” of alles OK was, en ging dan weer verder met de boel bewaken.

Ik heb de hele avond met een knoop in m’n maag gezeten: harde geluiden haat ik en ik raak bijna gedesoriënteerd op den duur. Naar buiten toe deed ik luchtigjes voor de katten, maar zelfs Jan werd het te gortig. “Dit is toch echt te gek voor woorden” … nou als hij dat zegt is het echt erg want hij is aan 1 kant doof.

Ik was heel benieuwd of Ashmanti tevoorschijn zou komen als de herrie voorbij was, en jawel …. beetje schichtig maar een bakje i/d gemengd met tonijn ging er prima in. Het is nu 2 januari, en hij is weer helemaal zichzelf. Geen stressplassen gelukkig, dus al met al is het projekt Jaarwisseling geslaagd dankzij bijtijds beginnen met Feliway verdampers, Zylkene en de laatste 2 dagen ook nog Telizen erbij.

Over Dakotah ben ik héél tevreden momenteel. De B-12 injekties werken nu goed, ze heeft sinds een paar dagen ander voer omdat ze haar RC Sensitivity Control zakjes en brokken niet meer wilde eten. Ze krijgt nu weer Hill’s i/d dat ze 2 maanden geleden absoluut weigerde en nu weer lekker vindt. De RC brokjes wilde ze ook niet meer (jammer want ze zijn op basis van eend) en ik heb dus maar een zak RC Gastro-intestinal open getrokken. Dat zijn heel kleine brokjes en opeens werd Dakotah een turbo-stofzuiger …. alle brokjes gingen met een rotgang naar binnen 😀

Dus al met al hebben we het goed overleefd en kunnen we nu weer onze routine oppakken.

 
2 reacties

Geplaatst door op januari 2, 2016 in Algemeen, Buitenwereld, Dakotah

 

2 Reacties op “Projekt “Jaarwisseling” geslaagd

  1. Maddy

    januari 2, 2016 at 3:53 pm

    Oh, wat erg Marga! Onze katten zijn gelukkig absoluut niet bang voor de knallen van het vuurwerk, maar van mij mogen ze het vuurwerk acuut afschaffen, er gebeuren zoveel verdrietige dingen door.
    Gelukkig dat Ashmanti door jouw aanpak nu gelukkig weer relaxed is en ook weer eet.

    Fijn dat het met Dakotah ook zo goed gaat……fingers crossed!

     
    • margali

      januari 2, 2016 at 6:49 pm

      Het is met alle katten ieder jaar uitstekend gegaan: ze schrokken wel als het echt losbarstte, maar dat duurde maar even en was dan weer snel vergeten. Vorig jaar ging Ashmanti opeens stressplassen in die tijd, en reageerde sindsdien steeds panischer op herrie maar ook op storm of onweer. Vandaar dat ik nu alles uit de kast trok om hem een beetje op een ander pad te krijgen en dat lijkt aardig gelukt.

       

Geef een reactie

 
