RSS

Korte broek

23 Nov

sexy betty boop in shorts

Gisteren heb ik Dakotah’s broek kort geknipt. Haar ontlasting is de afgelopen week dagelijks zachter geworden en is nu spuitpoep geworden. Gelukkig blijft het bij 1 à 2 keer per etmaal en doet ze het keurig op de bak. Haar gedrag is erg wisselend. Begin vorige week dacht ik nog dat het geweldig ging, en zag ik haar spelen, totdat die spuitpoep het verziekte. Soms is ze OK en ligt ze veel te slapen, soms is ze echt beroerd en wil ze nauwelijks eten (hebben we ook 2 dagen gehad) en gisteren schreeuwde ze weer alles bij elkaar met de Boink in haar bekkie.

Ze eet nu weer redelijk van haar RC Sensitivity Control. Iso-Gel door haar eten doen om de ontlasting te verbeteren lukt niet: ze ruikt het bijna op afstand en deinst achteruit. Ik ben al blij dat ze haar natvoer vrij goed eet, en tussendoor bied ik haar regelmatig brokjes aan en dat lukt nu ook vrij goed. Extra aandacht doet wonderen. De brokjes zijn trouwens op basis van eend, dus een eiwitbon die ze normaliter niet kreeg. Die darm moet gewoon tot rust komen, dus ik moet geduld hebben. De korte broek scheelt in het poetsen naderhand. Jan hield haar vast, en toen ze in de gaten kreeg dat het kort knippen geen pijn deed bleef die lellebel met kont omhoog keurig stilstaan 🙂

 
8 reacties

Geplaatst door op november 23, 2015 in Dakotah

 

Tags: , ,

8 Reacties op “Korte broek

  1. Maddy

    november 24, 2015 at 8:02 pm

    Het blijft nog maar aanmodderen met die mooie dame hé, maar die korte broek is idd wel makkelijker om de boel schoon te houden.

     
    • margali

      november 24, 2015 at 8:27 pm

      Het gekke is Maddy dat ze sinds ze die spuitpoep heeft wel beter is gaan eten en beter gedrag vertoont. Je zou zeggen dat spuitpoep duidt op darmkrampen waar ze toch echt last van moet hebben. Maar vanavond kreeg ze spuitpoep en direkt daarna heeft ze prima gegeten … Ik kan haar niks geven om die ontlasting vaster te maken, geef haar alleen voor de zekerheid ’s ochtends een Cerenia tegen eventuele misselijkheid. Hoe het allemaal werkt weet ik niet maar de laatste 4 dagen hoor je me niet mopperen. Het is mazzel dat ik zoveel thuis ben en steeds meteen de bak en haar kontje heb kunnen schoonmaken.

       
      • Maddy

        november 28, 2015 at 2:19 pm

        Dat is idd wel vreemd dat ze sinds die spuitpoep beter eet, dat zou dan betekenen dat ze geen buikpijn heeft erdoor.
        Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat ze beter eet én met de korte broek die ze nu heeft 😉

         
  2. margali

    november 28, 2015 at 3:45 pm

    Ik weet niet of ze geen buikpijn heeft. Want die spuitpoep gaat vergezeld van een enorm kabaal uit die buik: allemaal winden en gerommel. Vanochtend vlak voor het eten moest ze poepen en het ging dankzij de korte broek echt heel keurig. Nog steeds slappe derrie. En daarna wel ietsje moeizamer maar toch prima gegeten. En later nog flink brokjes. En voor het eerst vanochtend geen Cerenia gehad. Weer een klein stapje vooruit denk ik dan maar.

     
    • Maddy

      november 29, 2015 at 3:26 pm

      Ik heb zelf colitis en eet daarom maar weinig koolhydraten, heb daarom ook minder last van lucht in de darmen, maar ervoer dat zelf niet als echt pijnlijk, alleen erg vervelend.
      Ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen zonder de Cerenia.

       
      • margali

        november 29, 2015 at 10:53 pm

        Dakotah’s gedrag is de laatste dagen uitstekend. Ze speelt, ze eet vrij behoorlijk en ik ben nu echt blij met haar.
        Ik heb indertijd bij Coco veel geleerd van mijn zusje Ineke die ziekte van Crohn heeft. Colitis lijkt daar op.Rotziekte, maar als je geluk hebt kan het stabiliseren.

         
  3. Yvonne den Boer

    november 29, 2015 at 9:37 am

    Toch zou het kunnen dat die dunne derrie voor haar prettiger voelt,en die korte broek,ik ken het nog van Gentle*,dat scheelt een boel ellende. Je tobt wel wat af met deze dame hé,maar met liefde en geduld komt het hopelijk goed!

     
  4. margali

    november 29, 2015 at 10:58 pm

    Vanmiddag even de broek bijgewerkt …. het scheelt inderdaad heel veel. Ze kan het nu gewoon zelf: ik hoef niets schoon te maken. Gelukkig stapt geen van de katten er midden in …

     

Geef een reactie

 
