RSS

Beetje kreupel

18 Nov

en ik baal verschrikkelijk. Afgelopen zaterdag fietste ik rond het middaguur naar huis, ging de laatste hoek om, zag een SUV schuin half op het fietspad staan. Geen nood want ik kon er makkelijk langs. Zag een man uitstappen, en aan mijn kant een jongetje dat iets pakte van de achterbank. Dus ik op scherp of dat jochie mij zou zien toen hij het portier dichtgooide maar inderdaad, hij zag me en hield in. Pa was inmiddels al op het trottoir dus ik ging in volle vaart langs de SUV. En toen vloog er een tweede jochie vanachter de voorkant van die hoge auto het fietspad op. Ik kon hem onmogelijk zien komen totdat hij op het fietspad was.  Ik gaf een ijselijke schreeuw, en heb met een soort mountainbiker-waardige manoeuvre een frontale botsing voorkomen. Ik raakte het joch wel met m’n heup, hij tolde om z’n as, maar we bleven allebei overeind. Ik stapte 5 meter verder af, keek naar pa die z’n kind ging toespreken en schaapachtig riep “tja, misschien niet zo handig van me …” Ik heb maar niks gezegd en ging naar huis. Kind hoort denk ik voor de rest van z’n leven die gil als hij een fietspad wil oversteken.

Een paar uur later kon ik nauwelijks meer lopen. Enorme spierpijn, rug helemaal op slot. Dat is nu wel iets beter maar ik zit nog steeds zwaar onder de pijnstillers. Ben sinds zaterdag al 2 keer bijna gevallen omdat ik zo slecht loop en niet flexibel reageer op een opstapje oid. Kortom: klein voorval heeft voor mij dus weer enorme gevolgen. Ik kan niet naar het sportcentrum, ben vanochtend door de manueel therapeut behandeld maar het heeft tijd nodig. M’n rechterbeen is een beetje gevoelloos (waardoor ik zo wankel ben) maar dat komt uit m’n rug. Gelukkig kan ik wel goed zitten (gek genoeg) alleen lopen gaat heel slecht. Ik word een oud wijf … 😦

 
7 reacties

Geplaatst door op november 18, 2015 in Buitenwereld, Gezondheid

 

7 Reacties op “Beetje kreupel

  1. Maddy

    november 18, 2015 at 8:15 pm

    Pffft, wat een pech weer voor je! Heel knap dat je een echt botsing hebt weten te kunnen voorkomen, maar ik hoop dat het niet al te lang zal duren voordat je rug weer van slot is!
    Beterschap en sterkte ermee!

     
  2. marijke

    november 18, 2015 at 11:08 pm

    Mensen letten zo slecht op en jij zit er meteen mee. Beterschap!

     
  3. miekeblo

    november 19, 2015 at 5:02 pm

    Nou Marga, dit had ik dus nog niet gelezen, wat een pech en wat een stomme man, die SUV’s in de stad zouden moeten worden verboden, maar jij zit ermee, ik hoop dat het voornamelijk spierpijn van de reactie is, en dat het met een paar dagen weer gaat. We worden inderdaad oude dames, en zo soepeltjes zijn we niet meer! Marga heel veel sterkte en niet overhaasten.

     
  4. Yvonne den Boer

    november 21, 2015 at 9:22 am

    Jeetje ,Marga,wat erg,kind heeft niks en jij zit met de ellende,ik hoop dat de manueel therapeut wat heeft kunnen doen waardoor het niet al te lang zo pijnlijk is,sterkte meis!

     
    • margali

      november 21, 2015 at 9:38 am

      Dank je Vonne. Sinds gisteren (vrijdag) gaat het eindelijk wat beter. Merk wel dat ik veel meer pijn krijg aan het eind van de middag doordat ik natuurlijk wel dingen moet doen (is ook goed trouwens) want ik heb nog steeds de katjes niet getraind in koffie brengen en een maaltijd voor mij maken 😉 … en stofzuigen moet ook gebeuren. Maar het lukt weer gelukkig.

       
  5. Yvonne den Boer

    november 29, 2015 at 9:38 am

    Hoe gaat ie nu Marga,ik hoop weer een stuk beter?

     
    • margali

      november 29, 2015 at 10:56 pm

      Lief dat je het vraagt Yvonne. Sinds woensdag ben ik weer begonnen met sporten, maar wie weet toch te snel of te veel want sinds donderdag heb ik weer stijgende last van m’n rug en heup. Toch heb ik vandaag een heerlijke strandwandeling gemaakt met Jan, in de keiharde wind. Was heerlijk 😀

       

Geef een reactie

 
