RSS

Balen

07 Nov

Vanavond vlak na het eten ging een kat op de bak – kon ik horen terwijl ik in de keuken was. Snel daarna een enorme stank, en het was gedeeltelijk nogal zachte ontlasting. Nog lang geen diarree maar duidelijk niet goed en ik weet 99,9% zeker dat het Dakotah is.

Op donderdag had ik al – zonder echt aanwijsbare reden – het gevoel dat ze niet lekker ging. Die avond weigerde ze haar brokjes en at haar natvoer er omheen op. Vrijdag heb ik haar RC Exigent brokjes gegeven en die at ze eerst gretig op, maar vandaag moest ze ook die niet meer. Vanavond dus alleen natvoer (nog steeds Applaws pate) aangeboden en dat ging vlot naar binnen. Maar daarna dus die foute poep….

Gisteravond heeft ze haar laatste Doxy gehad en ben ik ook gestopt met de Cerenia. Ik ben bang dat die Applaws pate de oorzaak is voor die zachte ontlasting. Vanavond krijgt ze Hill’s i/d gemengd met een beetje pure kip met rijst. Kijken of ze het eet. Liesbeth had gezegd dat ik niet te snel terug moest naar de i/d en dat ze eerst weer goed haar eetlust terug moest hebben. Maar ja …. goeie eetlust van “fout voer” zorgt dus voor een zieke darm waardoor ze weer minder goed eet 😦  Balen dus.

 
3 reacties

Geplaatst door op november 7, 2015 in Dakotah

 

3 Reacties op “Balen

  1. Ella Joosten

    november 7, 2015 at 8:52 pm

    Och jeetje dakotah, Och jeetje marga.

     
    • margali

      november 7, 2015 at 10:47 pm

      Ze heeft net een bakje natvoer gehad met 2/3 dieetvoer en 1/3 kip …. Ze heeft het praktisch allemaal gegeten, maar wel met moeite. Ze draaide steeds om dat bakje heen met zwabberend achterlijf want naar links of rechts lopen is heel lastig voor haar. Morgen dus maar meer kip en minder dieetvoer … ik ging blijkbaar weer te snel. Maar goed, ik ben al blij dat ze zelf gegeten heeft.

       
  2. Maddy

    november 8, 2015 at 10:46 am

    Dat is idd balen Marga, zo moeilijk dan dat ze alleen “fout”voer wil eten. Kon je ze maar duidelijk maken dat ze juist voor het dieetvoer zou moeten kiezen, maar zo werkt het helaas niet. Sterkte ermee!

     

Geef een reactie

 
