RSS

Lebberen aan de voerspuit

30 Okt

Ik heb vanmiddag Liesbeth geschreven:

Hi Liesbeth,
ik meen wat subtiele verschillen met gisteren te zien.
Vandaag heb ik Dakotah toch wat meer zien drinken en heeft ze al 2 grote plassen gedaan om 7 uur en ca 11 uur.
Ik vind haar ademhaling iets rustiger en dieper.

Vanochtend trok ik een blik a/d open, wilde ze niet. Mengen met Applaws kip was ook geen succes. Applaws alleen ging iets beter maar meer dan een afgestreken eetlepel was het niet. Uiteindelijk heb ik rond 12 uur haar bijna een kwart blik a/d met de spuit gegeven.
Was voor het eerst, ik wilde zien hoe dat ging, en dat was héél relaxed: ze bleef zonder vasthouden rustig zitten, ze lebberde het bijna uit de spuit en vond het prima zo. Alleen uit zichzelf wil ze het niet.
Ik ga proberen de komende dagen haar zelf te laten eten, haar een beetje te ondersteunen met wat a/d per spuit (als ze het zelf weigert).
groetjes en fijn weekend
marga

Later vanmiddag kwam ze op schoot liggen. Ze lijkt iets actiever. Er werd een pakket bezorgd en uiteraard zat Quast daar met z’n neus bovenop, maar ook Dakotah kwam er bij en toonde belangstelling 😉 Eens kijken hoe het straks gaat met eten.

 
4 reacties

Geplaatst door op oktober 30, 2015 in Dakotah

 

Tags:

4 Reacties op “Lebberen aan de voerspuit

  1. Maddy

    oktober 30, 2015 at 7:47 pm

    Ik blijf duimen dat het toch weer wat beter zal blijven gaan met Dakotah!

     
  2. margali

    oktober 30, 2015 at 7:55 pm

    Vanavond om 6 uur kwam ze met de anderen mee toen ik eten ging maken dus ik was hoopvol. Heb haar alleen kip gegeven, maar ze keek er even naar en liep weer weg. Met geen mogelijkheid zelf kunnen laten eten. Heb haar Cerenia gegeven voor het geval ze misselijk zou zijn, en probeer het straks weer. Ze heeft nu om 7 uur vanochtend hooguit 20 gram kip opgegeten en bijna een kwart blik a/d om 11 uur. Zo gaan we niet de nacht in dus.
    Dank voor het duimen.

     
  3. margali

    oktober 30, 2015 at 8:42 pm

    20.30 uur ze drinkt nu vaker, en best lang. Ze weigert de kip, ik durf haar geen Sheba te geven ivm die ontsteking in haar darm. De Applaws kip en tonijn zijn veel zuiverder: alleen vlees rijst en broth. Liesbeth had liever dat ik dan a/d zou geven. Ik heb haar net met de spuit gevoerd. Straks om 23.00 nog een keer en dan naar bed.

     
    • margali

      oktober 30, 2015 at 10:35 pm

      De dame heeft zo’n 30 gram (half klein blikje) tonijn met garnalen opgegeten. Dus ik ga niet meer spuitvoeren straks. Wie weet heeft die Cerenia toch geholpen.

      Morgen weer een dag. Ik hoop dat ze dan ook weer een beetje beter loopt, want ze zwalkt door het huis en toen ze uit de bak stapte viel ze bijna om. Ze drinkt ook vaak en plast veel meer. Ik test haar plas nu even niet, want dat is toch water.

       

Geef een reactie

 
