RSS

Update Dakotah

29 Okt

Dakotah heeft gisteravond redelijk gegeten van de Applaws kip, maar later leek ze het toch niet meer zo te pruimen. Dus vanochtend Applaws Tonijn met garnaal uit de kast getrokken en dat ging beter. Ashmanti en Quast blijven gewoon hun normale voer heel braaf uit hun eigen bakjes eten terwijl de dame haar sterk ruikende vis verorbert. Na het ontbijt zag ik haar drinken, en ze had al een grote plas gedaan. Ik was de hele dag thuis behalve even weg voor een boodschap: Dakotah bleef de hele dag op dezelfde plek liggen. Ik weet dus bijna zeker dat ze niks gedronken heeft en niet geplast.

Om 15.30 uur stond ze op, ik snel een bakje gepakt en jawel: ze deed een heel grote plas die ik dus kon opvangen. En toen schrok ik me rot: de plas was praktisch kleurloos, net water. Als je héél goed keek zag je vaag een kleurtje. Dat was dus niet goed. Ik heb een urinecup gevuld met plas, en de rest even snel met de dipstick getest: die uitslag was goed: geen glucose, geen bloed, geen proteine.

Vervolgens supersnel naar Liesbeth gefietst, die het razend druk had maar toch zo lief was om tussendoor naar de uitslag van het urineonderzoek te kijken. Er kwam niet echt iets duidelijks uit behalve dat dit echt een plas van een nierkat is maar dat wisten we. Haar soortelijk gewicht was 1.017 en dat was natuurlijk veel te laag. Voorlopig houdt Liesbeth het er toch op dat het een luchtwegprobleem is en dat haar nieren daar mogelijk ook een beetje op de ontsteking reageren. We gaan dus door met het behandelplan. Met een knuffel van Liesbeth (ze zag dat ik het echt even te kwaad had) vertrok ik weer.
tn_DSC01876
Gisteren zocht Dakotah nog het gezelschap van Quast, eerst bij zijn tent waar ze niet in mocht van hem, maar later bij mij op schoot waar ze heerlijk met hem lag te knuffelen. Vandaag is dat een ander verhaal: Quast ligt op schoot maar Dakotah komt niet. Blijft in haar stoeltje liggen. Afwachten maar ….

 
2 reacties

Geplaatst door op oktober 29, 2015 in Dakotah

 

2 Reacties op “Update Dakotah

  1. marijke

    oktober 29, 2015 at 11:11 pm

    Wat een zorgen toch!!!

     
  2. Maddy

    oktober 30, 2015 at 12:16 pm

    Wat een zorgen weer om Dakotah, hopelijk gaat het gauw de goede kant op!

     

Geef een reactie

 
