RSS

Dakotah beetje ziekjes

28 Okt

Beetje jammer: ik had een afspraak gepland voor vandaag om bij Dakotah een bloedtest te doen. Ik wil weten of die darm van haar aan het genezen is en de B-12 van een goed niveau is.Want in dat geval zouden we de Prednoral een beetje kunnen gaan afbouwen. Dakotah in haar wijsheid was het daar blijkbaar niet mee eens want gisterochtend was ze ziek. Toen ik opstond kwam ze niet eens overeind in haar stoel, en ook niet naar de keuken toen ik het eten voor de katten ging klaarmaken. Ze bleef gewoon liggen ….. Ik bood haar eten aan in haar stoel, tevergeefs. Uiteindelijk een bakje Applaws Kip gemaakt, en dat lukte gelukkig wel. Voor de zekerheid maar een Cerenia gegeven voor het geval ze misselijk zou zijn. De hele dag bleef het hommeles, en later werd me wel duidelijk dat ze wat snel adem haalde en een beetje reutelend in haar neusje klonk als ze eens diep zuchtte. Ze voelde niet echt warm, maar al met al was ze niet in orde.

Vandaag zijn we wel naar Liesbeth gegaan maar de bloedtest ging niet door want dan moet Dakotah onder narcose en dat was nu niet verstandig. Ze heeft geen verhoging, maar duidelijk dikke lymfeklieren in de keel, een snotterig neusje, en haar ademhaling was ook niet helemaal OK. Omdat ze geen koortsremmer/pijnstiller mag zoals bv Metacam (want ze krijgt immers prednoral) krijgt ze nu een antibioticum. Hopelijk gaat ze nu weer beter eten. Even doorgaan met de Applaws totdat ik kan proberen haar weer op haar dieetvoer terug te zetten. Hopelijk lukt dat.

Ik stop dus nu de prednoral en de Doxycycline samen in 1 capsule zodat Dakotah maar 1 keer hoeft te slikken. Oh wat is dat toch een handige manier om medicijnen te geven. Vraag altijd eerst aan je dierenarts of je een bepaald medicijn in een capsule mag geven ivm correcte werking, en ook of je mag combineren eventueel.. Zie hier wat ik daarover schrijf op m’n site.

A

Ik had trouwens ook nog Dakotah’s urine willen laten testen, maar toen ze de thermometer in haar kontje kreeg liet ze alle plas lopen … jammer. Gelukkig zit er een vetbed in haar draagmand, en dan zie je hoe ideaal dat spul is: het was een heel grote plas, maar de bovenkant was gewoon droog. Toen ik het vetbed optilde droop de plas er uit. De enige echte ouderwets goeie vetbed is deze 

 
3 reacties

Geplaatst door op oktober 28, 2015 in Dakotah

 

Tags: , , ,

3 Reacties op “Dakotah beetje ziekjes

  1. Maddy

    oktober 28, 2015 at 7:54 pm

    Vervelend dat Dakotah een beetje ziek is geworden en dat er daardoor geen bloedtest plaats kan vinden. Hopelijk knapt ze gauw op met de antibiotica en gaat ze weer beter eten.
    Wat ontzettend handig om die medicaties samen in 1 capsule te doen, ik vind het erg fijn dat je zo vaak van die goede tips hebt!
    En dat vetbed lijkt me ook ideaal in oa een kattenmand.

     
    • margali

      oktober 28, 2015 at 8:52 pm

      Het is echt een tegenvaller Maddy. Het is nooit leuk als een kat ziek is, maar ik was zó nieuwsgierig of we nu met de B12 op de goede weg zijn (wat ik erg betwijfel trouwens). Ik zal geduld moeten hebben.

      Dat vetbed is inderdaad geweldig. Niet die gebruikelijke vetbedden met leuke printjes en zo. Ik heb indertijd deze Vetbed Gold gekocht maar nog nooit “in aktie” gezien. Dit was de eerste keer. Frappant dat ik eerst niks in de gaten had omdat de bovenkant waar Dakotah op lag totaal droog was. Maar tilde je het vetbed op dan droop de plas er uit, Ik heb ivm haar incidentele incontinentie in alle nestjes en bedjes een stukje vetbed liggen. Prima te wassen.

       
      • Maddy

        oktober 29, 2015 at 3:40 pm

        Ik kan me voorstellen dat het echt een tegenvaller was dat je nu niet weet of je op de goede weg zit met de B12……. Hopelijk knapt ze gauw op.

         

Geef een reactie

 
