RSS

Spullen voor de SAZ

13 Okt

Ik heb gisteren een pakket spullen klaargemaakt voor de SAZ (Stichting Zwerfkatten Amsterdam) waar ik al jaren donateur van ben. Natuurlijk denk ik eigenlijk eerst aan Katimo, waar m’n katjes vandaan komen, maar dat is te ver weg. De onderste draagmand komt volgens mij zelfs daar vandaan toen ik m’n katten ophaalde en met 3 katten ipv met 2 katten naar huis ging. Ik hoop maar dat Corien het goed vindt dat hij retour gaat naar een andere opvang. De SAZ komt vanmiddag even langs om alles op te halen: 2 oude draagmanden, een kleine krabpaal, heel veel Sheba-voer, droge brokken, wat blikken a/d, een stelletje Baxa-spuiten, handdoeken en theedoeken, een mandje etc. Quast zat kritisch te kijken waar dat allemaal in ging, en uiteindelijk verdween naar de overloop. Had ik dat niet gedaan dan was het een roerig nachtje geworden met inbrekende katten 😉

De SAZ kan heel veel spullen gebruiken, en ze voeren nu ook een kledingaktie 

Ik had dit nog niet geschreven of er werd al aangebeld. Erg leuk om even Jans te zien, de allerbeste Kattenvangster van Amsterdam, die Missy (mijn 4e katje, wonend bij Ellen)  in 2005 voor mij gevangen heeft. Hier een portret van Jans en van de SAZ:

 
10 reacties

Geplaatst door op oktober 13, 2015 in Buitenwereld

 

Tags: ,

10 Reacties op “Spullen voor de SAZ

  1. Maddy

    oktober 13, 2015 at 2:41 pm

    Ik ben ook altijd bezig met spulletjes aan het verzamelen die dan naar een collega gaan, die vrijwilligerswerk doet bij een asiel.
    Wat een geweldig mens die Jans, alleen zo jammer dat haar werk zo nodig blijft en mensen slordig om blijven gaan met hun katten. 😦

     
  2. dirk

    oktober 14, 2015 at 9:15 pm

    En misschien is het een beetje spammen…. Maar toch (mag vast wel van Marga).
    De Cat Shelter veiling is weer aan de gang. http://veiling.catshelter.be/main.php
    Mijn goede-katten-doel. Je kan helaas nou eenmaal niet alles steunen of elk katje redden. En met die veiling kan je een kitten helpen en er nog een leuk aandenken aan over houden.

     
    • margali

      oktober 14, 2015 at 9:29 pm

      Natuurlijk mag je dit hier melden Dirk. Ik weet dat jij het in de gaten houdt wanneer er een veiling is. Ik ben meteen gaan kijken, en ik zie weer een paar dingen die ik erg mooi vind. Eens kijken waar ik op ga bieden … ik word hier altijd zo hebberig van 😉 even los van het goeie doel….

       
  3. dirk

    oktober 14, 2015 at 9:39 pm

    En er is nog iets anders wat ik met de lezers wil delen.
    Dankzij briljante automatiseerders zoals ik is de kans op herhaling vrij klein maar het blijft een leuk verhaal.
    Ooit had een webshop van Schlecker een aanbieding dat je een zakje kauwstaafjes kreeg bij een bestelling. Maar je kon zelf het aantal invullen 🙂 Ik wilde niet overvragen en berekende dat een ruime 250 moest kunnen (x-aantal katten, ze krijgen niet elke dag, zoveel in een zakje, voor een jaar moet genoeg zijn).
    De echte bestelling bestond uit een mini krabpaaltje van een paar tientjes.
    Een paar dagen lag er een briefje dat er een pakketje bij buren was bezorgd. Twee dozen vol met Felix kauwstaafjes! Ik heb ze nageteld en het klopte precies.
    Maar het mooiste was het begeleidende papierwerk “Onze excuses dat dit niet uw gehele bestelling is” (Het krabpaaltje zou nog nageleverd worden). En u heeft x-maal 0,80 bespaard 😀
    De snoepjes zijn, uiteraard, voor het grootste deel verdeeld tussen het plaatselijke asiel en andere katten opvang.

     
    • margali

      oktober 14, 2015 at 9:42 pm

      Proest …. ik heb het al eens eerder van je gehoord maar het blijft een kóstelijk verhaal 😀 😀

       
      • Maddy

        oktober 15, 2015 at 6:09 am

        Dirk, wat een geweldig verhaal over die kauwstaafjes bij Schlecker!
        Ik heb ook even zitten kijken bij die veiling, wat een leuke dingen zitten er bij!
        Zou ik die link mogen delen op mn FB pagina? Ik heb er aardig wat kattenliefhebbers tussen en wie weet zien die ook wel iets leuks om op te bieden.

         
  4. margali

    oktober 15, 2015 at 7:09 am

    Maddy ik denk dat hoe vaker deze link gedeeld wordt hoe meer mensen de Cat Shelter kunnen steunen. Gewoon doen hoor en dank je wel.

     
    • Maddy

      oktober 15, 2015 at 7:58 am

      Marga, ik dacht dat wel, maar wil niet zo brutaal te zijn om zoiets zomaar te delen. Ondertussen staat hij al mn FB en is ook al gedeeld!

       
      • dirk

        oktober 15, 2015 at 9:19 pm

        Dankjewel, Maddy!
        Cat Shelter is absoluut betrouwbaar en er is geen woord gelogen van wat er op de intro pagina staat. Hoe ik ze ken is een lang en ingewikkeld verhaal maar we zijn vriendjes.
        Om misschien nog iemand over de streep te trekken om een kijkje te nemen, één van mijn favorieten:
        http://veiling.catshelter.be/main.php?s=Toonobject&P=821
        Een heel erg vol gedronken Maine Coon kitten van pakweg 2 á 3 weken?

         
  5. margali

    oktober 15, 2015 at 9:28 pm

    Ja die had ik gezien, lekker bol buikje … 😀 Ik heb ook mooie sieraden gezien bij het handwerk. Ben er nog niet uit …

     

Geef een reactie

 
