RSS

Drie paar ogen

12 Okt

Gisteravond waren alle ogen gericht op de doos met snoepjes in m’n handen. Alles was OK. Vanochtend was Ashmanti totaal niet zichzelf: hij bleef in z’n mandje liggen toen ik het ontbijt ging maken, terwijl hij normaal gesproken Quast steeds zit te meppen om maar zo dicht mogelijk bij het aanrecht te zitten. Hij heeft wel alles opgegeten, maar de rest van de dag heb ik hem niet echt gezien…. nu was ik zelf ook erg druk dus het viel me pas op toen hij vanavond al weer zo stil bleef. Kwam wel naar keuken maar ging braaf languit op de grond liggen met de pootjes gekruist …. wel lekker rustig voor Quast en mij, maar volkomen abnormaal. Hij heeft opnieuw alles opgegeten, toen een grote poep gedaan die er niet helemaal kosher uit zag. Plas er achteraan die ik meteen maar opgevangen heb: dipstick test was goed. Daarna nog een keer op de bak en nog wat gelige ontlasting. Hij heeft dus last van z’n darmen … en heeft ook een beetje schorrig miauwtje.

Afgelopen nacht was er vuurwerk: 2 keiharde knallen. Ashmanti was doodsbang. Dat belooft dus wat voor de jaarwisseling. En of dit iets met z’n darmen te maken heeft??? het wordt afwachten.

 
5 reacties

Geplaatst door op oktober 12, 2015 in Gezondheid katten

 

5 Reacties op “Drie paar ogen

  1. Maddy

    oktober 13, 2015 at 6:09 am

    Ach, arme Ashmanti. Het is wel een gevoelig mannetje als hij op zulke knallen al zo heftig zou reageren.

     
    • margali

      oktober 13, 2015 at 8:26 am

      Vanochtend was hij gelukkig weer als vanouds. Ik had hem gisteren 2x een Zylkene gegeven. Wie weet heeft dat geholpen. Ik kan me verdorie niet meer herinneren of hij zondagavond al iets had toen we naar bed gingen … of dat het toch die 2 knallen rond middernacht waren.
      Vorig jaar ging hij vreselijk stressplassen rond de jaarwisseling. Zat echt constant op de bak, arme knul. In februari gebeurde dat nog een keer kortstondig toen het heel hard stormde. En bij een onweersbui heeft hij het ook heel even gedaan. Dus ik ben gewaarschuwd. Het gekke is dat de eerste 2 jaar hier er niks aan de hand was, wel bang met het vuurwerk maar verder niks.

       
  2. Ella Joosten

    oktober 13, 2015 at 8:06 pm

    Wat een vreselijke mooie foto, van de drie schatten!
    Gelukkig is alles weer goed met ashmanti.

     
  3. Maddy

    oktober 14, 2015 at 8:10 am

    Gelukkig ging het nu weer goed met Ashmanti. Je zult hem dus goed in de gaten moeten houden als hij zich weer terugtrekt.

     
    • margali

      oktober 14, 2015 at 6:42 pm

      Ja hoor hij is alles vergeten en is weer normaal. Ik denk echt dat het die 2 harde knallen geweest zijn….

       

Geef een reactie

 
