RSS

Ashmanti’s opluchting

20 Sep

Tja dat had ik dus eerder moeten proberen (sorry voor nog een poepstukje op de vroege zondagmorgen):

Ashmanti die arme knul had altijd problemen om te poepen, deed het nooit in 1 keer maar altijd in 2 of 3, en moest van de stress en het persen daarna altijd nog een plasje doen ook al was die blaas allang leeg. Soms vond ik een keutel in de hal of de kamer …. dan kwam die er alsnog uit. Soms was zijn anus helemaal uitgestulpt en als ik dan probeerde te kijken werd hij helemaal woest.

Nu met de Isogel heeft hij al 3 dagen perfekte ontlasting: gewoon in 1 keer en een flinke drol aan 1 stuk. De Isogel bindt prachtig. De eerste dag doseerde ik volgens voorschrift 2x per dag 1 theelepel maar dat vond Ashmanti niet te hachelen en hij at het moeizaam op. Logisch want hij krijgt maar een beetje natvoer dus de verhouding was zoek en het werd een vrij taaie brei. Nu doe ik 3x daags een half theelepeltje en dat is voldoende, Ashmanti heeft geen last meer van constipatie. De zo vertrouwde Lactulose heb ik opgeborgen, Isogel blijft … 😀 Met dank aan dierenarts Liesbeth. Blijkbaar werkt Isogel soms beter dan Lactulose maar overleg altijd met je dierenarts voordat je het geeft.

 
2 reacties

Geplaatst door op september 20, 2015 in Gezondheid katten

 

Tags: , ,

2 Reacties op “Ashmanti’s opluchting

  1. Maddy

    september 20, 2015 at 5:15 pm

    Arme Ashmanti, wat een opluchting zal dat zijn voor hem zeg!

     
    • margali

      september 21, 2015 at 12:01 pm

      De verandering is echt ongelooflijk. Hij heeft net weer een enorme poep gedaan. Die darm moet aardig schhon zijn 😉
      Ik kan me wel voor m’n kop slaan want ik heb vroeger ook wel Isogel gebruikt. Gewoon niet aan gedacht. Misschien omdat ik altijd bij isogel een beetje voorzichtig ben omdat ik bang ben voor juist nog veel meer verstopping door die vezels. Vandaar ook mijn opmerking “eerst aan de dierenarts vragen”….

       

Geef een reactie

 
