RSS

Ik juich natuurlijk weer erg snel

17 Sep

Dinsdag had ik een lang gesprek met Liesbeth over hoe nu verder met Dakotah. Ze krijgt nog steeds 1 tablet van 5mg Prednoral en nog maar 1 keer per maand een vitamine B12 injektie. Ik geef dan ook nog iedere dag vitamine B12 methylcobalamine in haar voer, maar volgens Liesbeth is de kans dat dat aanslaat heel minimaal. Tรณch doe ik het … je weet maar nooit.

Maar ik ben niet tevreden met Dakotah: de laatste tijd is ze weer nauwelijks aktief, ligt maar te liggen, ze eet wel prima, maar haar ontlasting kon beter. Haar poep is wel vast, maar nogal lichtbruin van kleur (nog net geen geel) en voor een klein gedeelte ook wat zachter. Met af en toe ook wat flinke scheten terwijl ze poept. Die darm is nog steeds niet in orde. Sorry voor het vieze praatje maar ik heet niet voor niets het poep & piesvrouwtje want ik vraag bijna altijd hoe de ontlasting van een zieke kat is.

Het voer van Dakotah is sinds dinsdagavond veranderd. Nog geen hypoallergeen voer, maar de Hill’s i/d om eens te zien hoe ze daar op reageert, en of die darm tot rust komt. Ik weet niet of het mogelijk is, misschien is het toeval, maar Dakotah is aktiever. Zie op de foto die ik vanochtend nam. Normaal gesproken ligt ze vanaf het ontbijt tot aan het avondeten bovenop haar klimton te slapen.

Ze eet de i/d gelukkig goed, heeft wel wat moeite met de ienemienie kleine brokjes die ze wat moeilijker met haar tandeloze bekkie oppakt, maar gemengd door het natvoer gaat het goed. Ashmanti staat al een paar maanden op de i/d vanwege z’n constipatie en bij hem heb ik nu ook iets veranderd. De lactulose die hij erbij kreeg heb ik vervangen door Isogel. Eens kijken hoe hij daarop poept. Vanochtend was het uitstekend, ik heb het idee dat ook dit bij hem beter werkt. Hier zie je hem met z’n grote vriend Jan die hij niet los wou laten ๐Ÿ˜‰

Zodra ik tevreden ben met de ontlasting en het gedrag van Dakotah gaan we opnieuw de B12 testen.We zien wel. Voorlopig gaan we eerst aan de slag met het voer.

 
9 reacties

Geplaatst door op september 17, 2015 in Dakotah, Gezondheid katten

 

Tags:

9 Reacties op “Ik juich natuurlijk weer erg snel

  1. dirk

    september 17, 2015 at 9:39 pm

    ๐Ÿ™‚
    Ach… Weet je zodra je wat kattenmensen bij elkaar zet gaat het binnen de kortste keren over poep en pies.
    Als je een beetje stiekem opmerkzaam bent is het dan heel leuk om te zien hoe dat aan komt bij een tafeltje naast je in een restaurant waar men blijkbaar elkaar niets te vertellen heeft.

     
    • margali

      september 17, 2015 at 9:42 pm

      Ik ken iemand met een blaasgruiskater die bezoek kreeg van mensen die ze niet mocht. Ze vertelde over haar kat, en hoe ze z’n plas opving met de soeplepel …. en dit nadat de soep net opgediend was ๐Ÿ˜€

       
  2. Pieta

    september 18, 2015 at 7:27 pm

    Ach, ouders praten over hun kinderen, grootouders over hun kleinkinderen en kattenmensen over hun katten. Zoek het verschil………het is allemaal liefde en een beetje trots.

     
  3. miekeblo

    september 19, 2015 at 9:40 am

    maar poep en pies zijn toch niet alleen voor katten belangrijk? mensen zouden daar eens meer naar moeten kijken aldus Midas Dekkers.

     
    • margali

      september 19, 2015 at 9:48 am

      En dat is helemaal waar! De meeste mensen vinden het maar vies en stoppen hun kop onder het zand, maar voor mij is het een superbelangrijke graadmeter. (hoewel, ik moet toegeven dat ik er bij m’n katten veel meer op let dan bij mezelf ๐Ÿ˜€ )

       
  4. miekeblo

    september 19, 2015 at 9:41 am

    het is gelukt!!!

     
    • margali

      september 19, 2015 at 9:47 am

      Jaaaa, daar is ze weer! wat fijn dat het gelukt is Mieke. Lief dat je het geprobeerd hebt ๐Ÿ˜‰

       
      • miekeblo

        september 19, 2015 at 4:08 pm

        en jij bedankt voor het veranderen van mijn mailadres

         

Geef een reactie

 
