RSS

Heerlijke strandwandeling

31 Aug

A

Wat was het gisteren een heerlijke dag. Ideaal voor een strandwandeling, en dit keer had ik mijn camera maar weer eens meegenomen. Prompt was er van alles te zien, vaak wel erg ver weg maar dankzij de zoom van m’n Cybershot kan ik het achteraf thuis goed zien. Ik heb al wandelend m’n mijlpaal bereikt (lukt alleen met goed weer en goeie conditie) en wat het precies is weet ik nog steeds niet: het ziet er uit als het bovenstuk van een onderzeeër maar ik heb eindelijk gevonden wat het was: het schip heette “De Vrijheit” en is in 1903 vergaan.

 
7 reacties

Geplaatst door op augustus 31, 2015 in Buitenwereld, Fotografie

 

Tags: , ,

7 Reacties op “Heerlijke strandwandeling

  1. Ella Joosten

    augustus 31, 2015 at 3:40 pm

    Wat geweldig, en zulke mooie foto’s, een zelfs met stralende Marga.

     
  2. margali

    augustus 31, 2015 at 3:51 pm

    Ella de foto’s waarbij ik moest inzoomen kon ik niet in m’n eentje maken …. Jan is achter me gaan staan en heeft met z’n armen om me heen mijn handen vast gehouden want die camera trilde te veel met die grote zoom. Bij gewone foto’s heb ik daar geen enkele last van, maar die meeuw, die vissersboot en dat wrak waren best ver weg.

     
  3. Maddy

    augustus 31, 2015 at 6:28 pm

    Geweldig dat je je mijlpaal bereikt hebt! Leuke foto’s die jullie samen gemaakt hebben!

     
    • margali

      augustus 31, 2015 at 7:29 pm

      Ik vind het ook zo leuk dat ik er eindelijk achter ben wat dat wrak is Maddy. Daar lopen we nu al een aantal jaren naar toe, en altijd vroegen we ons af wat het was. Maar ja, dan kom je thuis en dan vergeet je weer om dat op te zoeken …

       
  4. Pieta

    september 3, 2015 at 5:08 pm

    Mooie foto’s Marga. Zou dat hele schip daar nog onder het zand liggen?

     
    • margali

      september 3, 2015 at 5:31 pm

      Ik denk het wel Pieta. Als je die link “de Vrijheit” aanklikt en een beetje naar beneden scrollt dan lees je dat hij in 1903 bovenop een reeds eerder (in 1887) gezonken sleepboot is gelopen en helemaal opengereten was muurvast bovenop dat andere wrak. Alle bemanningsleden konden wel gered worden. Heel apart dat ik me dus jaren afgevraagd heb wat het nou precies was en daar nu pas achter ben.

       
  5. Pieta

    september 3, 2015 at 6:01 pm

    Ach Marga, een mens is nooit te oud om iets te leren, zou mijn vader gezegd hebben.

     

Geef een reactie

 
