RSS

Na de storm

26 Jul

Gisteren had Jan een BBQ gepland. Hoe zoekt hij het uit: precies op die dag ging het stormen. Voordat ik vertrok had ik alle planten tegen de gevel gezet, deuren goed dicht, en de klep voor het kattenluik. Ashmanti had ik extra Zylkene gegeven want die ging in februari na een storm een beetje stressplassen dus dat truukje ken ik nu van hem.

De BBQ kon niet in de tuin gezet worden, maar verhuisde naar de schuur. En het werd evengoed gezellig: een paar mensen hadden afgebeld, maar de echte die-hards waren er toch echt wel. Met z’n allen naar de Alpe d”Huez gekeken terwijl in de schuur een echt mannengebeuren plaatsvond. Onder genot van een pilsje en een peuk werden de burgers en spiesjes gegrild. Ik had groot succes met m’n salade die vorig jaar ook al zo snel verorberd was. Ik had thuis alles al gewassen en gesneden (behalve avocado’s en appel natuurlijk).

Hier het recept:
2 stuks kluitsla:
3 avocado’s
6 grote roma-tomaten (of trostomaten)
6 gekookte eieren
2 bosjes salade-uitjes of bos-uitjes
1 grote appel (jonagold)

1 stuk gerookte kip
1 chorizo worst (in plakjes en die plakjes weer in 4-en verdelen, niet te grote stukken dus):
1 flesje honing-mosterd-dressing ( ik heb bijna het hele flesje gebruikt):

Toen ik ’s avonds weer thuiskwam stonden er 3 katten met de neus tegen de deur: “waar wás je !?”. Alles was keurig in orde, aan de bakken kon ik zien dat er niks geks gebeurd was want ze waren nauwelijks gebruikt, en de plantenbakken stonden nog overeind hoewel alles was plat gewaaid. Tja, petunia’s zijn kwetsbaar…. Vanochtend ben ik een uur bezig geweest om alles overeind te helpen en de bakken terug te zetten. Het zal wel weer herstellen.

A

A

A

 
5 reacties

Geplaatst door op juli 26, 2015 in Buitenwereld, Recepten

 

Tags:

5 Reacties op “Na de storm

  1. Maddy

    juli 27, 2015 at 6:12 am

    Fijn dat het toch een gezellige bbq was en dat recept van jou ga ik echt opslaan om ook eens een keer te maken!

     
    • margali

      juli 27, 2015 at 7:11 am

      Maddy, het is eigenlijk een maaltijdsalade, best wel een flinke hap door die worst en gerookte kip. Ik ben niet zo’n liefhebber van stukken vlees dus ik dacht met zo’n salade zit ik zelf in ieder geval goed krijg ik alles in 1 hap binnen. Maar ik zag andere mensen steeds opnieuw opscheppen …. 😉

       
  2. Pieta

    juli 28, 2015 at 9:11 pm

    Lekker recept Marga van die maaltijdsalade. Ik doe er zelf altijd nog gekookte pasta door. De chorizo en gerookte kip vervang ik vaak door tonijn. Een maaltijdsalade is altijd lekker, ook in de winter.

     
  3. margali

    augustus 1, 2015 at 10:46 am

    Zucht: toen ik die salade wilde maken zocht ik me wezenloos naar wat ik er vorig jaar allemaal in gestopt had … nergens het recept te vinden, ook niet in m’n ouderwetse schriftje. Tja, ik vergat op dit blog te kijken, een jaar geleden….
    Rechts zie je een lijst met categorieën, als je daarop klikt komen alle recepten hier tevoorschijn (márga!!!)

     

Geef een reactie

 
