RSS

Katten en kleur

29 Jun

Ik weet niet precies wat katten zien als het om kleur gaat. Maar blijkbaar wel iéts. Ik zie de laatste dagen Dakotah weer spelen met haar favoriete speeltje:

A

Ik heb dat ding in allerlei kleuren, met dank aan mmld, ben vergeten hoe het heet maar het vervelende (en raadselachtige) is dat Dakotah alleen maar met de blauwe speelt. En die is nu voor de zoveelste keer weg …. ik heb vanochtend op m’n knieën onder allerlei kasten gekeken, het halve huis verplaatst maar de blauwe is weg …. heb de andere twee maar neergelegd, maar weet nu al dat die afgekeurd zijn.

 
9 reacties

Geplaatst door op juni 29, 2015 in Dakotah

 

Tags: ,

9 Reacties op “Katten en kleur

  1. marijke

    juni 29, 2015 at 8:50 am

    ik heb altijd gelezen dat ze zwart/wit en geen kleur zien, zag laatst op tv een voorbeeld wat katten zien. Er kan natuurlijk ook een bepaald luchtje zitten aan het ene dat net even lekkerder is. Ze gaan toch meer op hun neus af.

     
  2. margali

    juni 29, 2015 at 9:32 am

    Aan een ander luchtje heb ik ook al gedacht, maar ik zou niet weten waarvan. Dan zou het aan de kleurstof liggen? het is synthetisch materiaal … ik blijf het geheimzinnig vinden (en lastig soms 😉 )

     
  3. Ella Joosten

    juni 29, 2015 at 12:52 pm

    Katten zien maar twee kleuren, blauw en geel. Groen en rood zien ze als grijs. Kleuren die ze wel zien schijnen van weinig betekenis te zijn. Helderheid, patroon, vorm en formaat, schijnt er meer toe te doen dan kleur. Bron:”het geheim van de kat”, John bradshaw.

     
  4. margali

    juni 29, 2015 at 4:57 pm

    Ik had vroeger ook ergens gelezen dat ze maar een paar kleuren zien. Maar hoe het verder werkt? Blauwe dingetje is nog steeds zoek … ik lijk ook wel gek dat ik maar blijf zoeken, want Dakotah lag de hele dag voor pampus net als de andere katten…. 😀

     
  5. mmld

    juni 29, 2015 at 5:28 pm

    Boinks! 🙂

     
    • margali

      juni 29, 2015 at 5:54 pm

      Ahhh, ja dat is ‘m! Ik ga er nu meteen een tag aan hangen want ik kon het niet meer terugvinden. Dank je!

       
  6. mmld

    juni 29, 2015 at 8:21 pm

    Zal ik een paar blauwe voor je halen als ik weer eens in de stad ben?

     
    • margali

      juni 29, 2015 at 8:23 pm

      Oh da’s wel fijn ja want ik heb er inmiddels af en toe ook eentje weggegeven, dus ik heb er nog maar 3 …. stom dat ik niet opgelet heb dat ik de blauwe zelf hield 😉

       
  7. margali

    juni 30, 2015 at 7:16 am

    Vanochtend een heleboel geschreeuw van de dame (doet ze altijd als ze aan het Boinken is): ze heeft de groene maar gepakt …. die blauwe is foetsie 😉

     

Geef een reactie

 
