RSS

We hebben het maar druk

18 Jun

Tja, er wordt de katjes niks gevraagd, het gebeurt gewoonweg. Op hun nuchtere maag vanmorgen een hoop gedoe voor de ramen aan de voorkant. Er staat een enorme vrachtwagen een lading te lossen die naar zolder getild wordt want daar wordt verbouwd. Gisteren werd al veel heiswerk gedaan, en dat is nog tot daar aan toe.

A

Maar oh ramp voor Quast: de glazenwasser kwam ook, en dรกt vindt onze Quast eng. Een kerel die daar aan de buitenkant van die veegbewegingen maakt …. Ashmanti dook weg achter de stoel, Dakotah bleef gewoon liggen, dapper meiske.

A

tn_DSC01074

Een paar uur na die vrachtwagen staat er opeens een vent in huis met een brandweerpak aan. Ook dat ziet er eng uit. Maar we zijn nu wel helemaal beveiligd: de Amsterdamse brandweer doet aan huisbezoek en we kregen zo maar – behalve goede adviezen – 2 rookmelders cadeau. Vrouwtje heeft die meteen opgehangen ๐Ÿ˜‰

A

Een ook was het weer een puinhoop op het balkon dus ze hebben heerlijk door de aarde heen gewandeld. De viooltjes waren nu echt uitgebloeid, en de plantenbakken moesten nog gaatjes in de onderkant krijgen om het teveel aan water kwijt te kunnen. Quast was bijna rijp voor een neusring ๐Ÿ™‚ maar we zijn weer heel tevreden over alles en de dag is nog maar half voorbij ….

tn_DSC01079

 
6 reacties

Geplaatst door op juni 18, 2015 in Buitenwereld

 

6 Reacties op “We hebben het maar druk

  1. Pieta

    juni 18, 2015 at 6:09 pm

    Ziet er gezellig uit je balkon, leuk met al die plantenbakken. Wat een service van de brandweer, is het alleen een rookmelder of ook een kooldioxinemelder? Sterkte met de verbouwing van de zolder, hopelijk geeft het niet teveel overlast.

     
    • margali

      juni 18, 2015 at 6:21 pm

      Hi Pieta, ja ik vond het ook een goeie service. Ik had zelf al wel eens op internet gezocht maar wist niet wat nou een goeie was. Deze is een rookmelder, moet op een heel andere plek hangen dan een koolmonoxide-melder die ik hier niet nodig heb omdat ik zo’n nieuwe ketel heb die ook jaarlijks onderhouden wordt. Deze rookmelder met ingebouwde onvervangbare batterij doet het 10 jaar.
      Ik heb tot nu toe weinig last van de zolder, het gaat prima.

       
  2. Marielle

    juni 19, 2015 at 6:49 pm

    Mijn katten vinden de glazenwasser juist leuk, zitten achter de zeem en waterdruppeltjes aan. Dan moeten we de binnenkant tenminste gelijk ook schoonmaken;) dat van de brandweer vind ik super, zouden ze hier ook moeten doen.

     
    • margali

      juni 20, 2015 at 7:16 am

      Als je op de begane grond woont dan is het vrij normaal voor katten dat ze iemand zien lopen. Maar op zo’n grote hoogte als waar wij wonen zien ze dat nooit. Ik vraag me wel eens af of hij me op straat ziet staan en heb wel eens gezwaaid ๐Ÿ˜‰ maar hij reageert daar niet zichtbaar op.

       
  3. Yvonne den Boer

    juni 26, 2015 at 2:17 pm

    Wat een dag zeg,zowel voor jou als de katjes,maar je balkon ziet er prchtig en heel fleurig uit hoor!

     
    • margali

      juni 26, 2015 at 4:52 pm

      ’t Is ook heerlijk hoor Vonne, met dit – eindelijk – mooie weer zit ik te genieten …

       

Geef een reactie

 
