RSS

Bloedtest nummer 2

17 Jun

Vanmiddag is Dakotah bij Liesbeth geweest. Haar eetlust is wel weer prima in orde maar ik wilde toch weten wat de stand van zaken is. Vooraf even alles nagekeken en betast: alles OK. Omdat ze flink uit haar dak ging bij de vorige bloedafname hebben we nu maar meteen een roesje gegeven, en heel zoetjes viel ze in slaap 😉 Er is een kidney panel gedaan en een gastro test. Van de eerste heb ik de uitslag al en die is prima. Creatinine was gedaald en totaal eiwit (eerst te laag waardoor Liesbeth ging denken aan een probleem in de darmen) was nu sterk verbeterd. Daardoor hebben we goede hoop dat bv de B-12 ook op een goed niveau zal zitten. Wat er dan precies is misgegaan de afgelopen weken? Mogelijk weer een herhaling van die eerdere klachten, die snel de kop ingedrukt is door de verhoging van de Prednisolon. Voorlopig moet ik daar mee door gaan.

Als blijkt dat de B-12 goed op niveau is dan ga ik voor de zekerheid toch oraal B-12 methylcobalamine supplementeren. Dat werkt alleen maar als het B-12 niveau bij je kat gemeten is, en goed op niveau, dwz dat de darmen goed hun werk doen en goed opnemen. Ik heb B12 vroeger aan Joris gegeven toen hij diabetes had. Van Tanya’s Feline CRF site had ik jaren geleden al geleerd dat je B-12 methylcobalamine nodig hebt en ik gebruikte deze van Thorne’s

Toen we thuiskwamen was het dametje al weer goed te spreken. Ze ging lekker even in de zon liggen, maar had eigenlijk toch wel honger dus we hebben vroeg gegeten. Alles op! En nu ligt ze weer samen met Quast op de ton. Ik denk dat we allemaal tevreden zijn. Nu nog even de uitslag (morgen of overmorgen) afwachten van de gastro panel.

tn_DSC01068

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op juni 17, 2015 in Dakotah

 

Tags:

Geef een reactie

 
