RSS

Dakotah weer in de problemen

13 Jun

ï@B

Op 27 mei schreef ik dat het hartstikke goed met haar ging, en sinds een week gaat het bergafwaarts. Héél langzaam, maar ik voelde een week geleden al verandering. Dinsdag heb ik meteen een plas laten nakijken en die was uitstekend. Afgesproken om de Prednisolon weer te verhogen naar een dagelijkse dosis ipv om de andere dag maar dat haalde eigenlijk niks uit.

Gisteren en vandaag eet ze haar bakje niet meer leeg, en brokjes eet ze al helemaal niet. Met veel kunst en vliegwerk krijg ik er nog wel wat voer in, maar het houdt niet over. Ik had een afspraak gemaakt voor een bloedtest over 2 weken maar als dit zo doorgaat ga ik niet zolang wachten. Morgen nog maar even aankijken en anders maandag bellen.

Ik vermoed dat het weer dat darmprobleem is icm vitamine B-12 tekort. Het komt niet door de warmte. De katers eten prima, en normaal gesproken zou Dakotah precies hetzelfde doen. Het gekke is: ik kan aan haar manier van lopen al zien hoe ze gaat eten. Als ik met het voer naar de poezenkamer loop dan zie ik ze altijd met drie staarten recht omhoog voor me uit lopen en buitelen ze over elkaar heen …. bij Dakotah hangt-ie nu bijna horizontaal en struikel ik bijna over haar.

 
6 reacties

Geplaatst door op juni 13, 2015 in Dakotah

 

6 Reacties op “Dakotah weer in de problemen

  1. Ella Joosten

    juni 13, 2015 at 7:36 pm

    Och jeetje, lieve Dakotah toch, heel veel sterkte! Zet hem op meisje!!

     
  2. Eline

    juni 14, 2015 at 12:32 pm

    He bah Marga, wat een zorgen weer om je meisje. Kom op Dakotah, ga weer lekker eten!

     
  3. marijke

    juni 14, 2015 at 2:04 pm

    Wat een zorgenkindje is het toch. Hoop dat ze hier weer uit komt en gaat eten

     
  4. mmld

    juni 15, 2015 at 9:25 pm

    Ik duim mee hier!

     
  5. margali

    juni 16, 2015 at 11:24 am

    Sinds zondag leek het wat beter te gaan, en vandaag (tot nu toe) eet ze praktisch weer normaal. Toch wordt er morgen een bloedtest gedaan weant er is wel iets aan de hand. Blijkbaar/wie weet heeft de verhoogde dosering prednisolon toch effekt gehad … Ze lijkt ook iets minder vermoeid.

     
    • dirk

      juni 16, 2015 at 6:17 pm

      Wat een beetje extra pred/dexa (en de positieve bijwerkingen) al niet kan doen 🙂
      Jou hoef ik het niet te vertellen dus is het voor de anderen: het kan sommige bloedtesten beïnvloeden dus hou daar rekening mee met timing van toedienen van pred en bloed afnemen.

       

Geef een reactie

 
