RSS

Arme viooltjes

30 Mei

Ze zijn bijna uitgebloeid, maar ik kon ze nog niet weggooien …. maar ik wilde ook alvast andere plantjes want eerdere jaren kwam ik eigenlijk altijd te laat, vooral voor Petunia’s. Dus ik heb het nu zo opgelost: violen overgezet in andere bakken (hopen dat ze dit OK vinden) en de nieuwe plantjes een plekje gegeven. Kan niet zeggen dat het erg georganiseerd ging want het was een ravage op m’n balkon, mede dankzij Quast natuurlijk die met zwiepende staart op m’n verpot-tafel (= strijkplank) sprong …. maar goed: het klusje is geklaard. Nu de zon nog …. 😉

A

A

A

A

 
12 reacties

Geplaatst door op mei 30, 2015 in Buitenwereld, Streken van Quast

 

12 Reacties op “Arme viooltjes

  1. Ella Joosten.

    mei 30, 2015 at 1:15 pm

    oh wat ziet dat er gezellig uit. Heel mooi, en morgen kun je ervan genieten, in de zon, als we de weers voorspelling mogen geloven, schijnt 20 graden te worden.

     
    • margali

      mei 30, 2015 at 1:29 pm

      Dank je 😉 ik zou graag wat speelser zijn met bakken en potten, maar de ruimte is zo beperkt, en als Jan er is vult hij al het halve balkon …. dus ik moet zoveel mogelijk tegen de balustrade zetten. Maar als ik er dan zo tegen aan kijk zie ik één grote bloemenzee. Leuk hoor.

       
  2. Ella Joosten.

    mei 30, 2015 at 1:40 pm

    Laat Jan het maar niet horen.

     
  3. Yvonne den Boer

    mei 31, 2015 at 9:06 am

    Ja,zo heb ik het ook gedaan,maar Viooltjes zijn nu echt weg.
    Tegenwoordig hebben ze steeds vroeger ze zomerplantjes in de verkoop,dus zit je er inderdaad naast als je te laat bent,maar zo staat het toch (nog) heel erg leuk?
    Je nieuwe bakken zijn prachtig hoor!

     
    • margali

      mei 31, 2015 at 9:16 am

      Ik ben er ook heel tevreden mee Yvonne 😉 Heb volgens mij wel een fout gemaakt door Petunia’s en Vlijtige Lies in 1 bak te zetten, maar ach …. ik geef meestal teveel water. Een tuintje is wat dat betreft makkelijker.

       
      • Yvonne den Boer

        juni 2, 2015 at 9:58 am

        Petunia’s lusten ook wel een slokje hoor,en anders drinken de Vlijtige Liezen gewoon wat meer,hi hi.
        Ik ben ook érg goed met water geven,vind ik leuk werk,dus ik moet ook altijd oppassen dat ik niet te veel geef!

         
  4. marijke

    mei 31, 2015 at 2:39 pm

    Ziet er goed uit die bloemenzee. Mijn ruimte is nog beperkter en zit ook nog met viooltjes, maar zag dat de petunia’s er inderdaad weer zijn en vlijtig liesje, gelukkig gaan mijn spaanse margrieten altijd slecht dus die kan ik dan eerstdaags vervangen 🙂 Hier geen Jan maar wel grote kattenplanken, maar daar genieten ze zo van dus laat ik maar.

    Vanaf donderdag dacht ik kan je dus heerlijk gaan genieten op je balkon en van de planten.

     
    • margali

      juni 2, 2015 at 1:52 pm

      Ik heb ontdekt dat de Praxis gewoon heel veel plantjes heeft Marijke. Dan moet ik dus maar een stukje fietsen …

       
  5. mmld

    juni 1, 2015 at 9:32 pm

    Jan kan vast wel een beetje inschikken 😉

     
    • margali

      juni 2, 2015 at 1:51 pm

      Als-ie eenmaal zit dan gaat het wel, maar voordat het zover is …. 1 stap en hij zit tegen de balustrade 😀

       
  6. Ella Joosten

    juni 4, 2015 at 7:43 am

    Geniet vandaag van je prachtig bloemrijk balkon🌻🌺. Het gaat een mooie zonnige dag worden.
    Ik wens je heel veel plezier.☀️☀️☀️

     
    • margali

      juni 4, 2015 at 8:25 am

      Ik ben er helemaal klaar voor Ella 😉 Mijn zonwerende gordijnen ondergaan voor het eerst de test aan de voorkant. Kijken hoe warm het gaat worden in de zitkamer. Tussen gordijn en raam is het nu heel warm: Quast vindt die oven in de vensterbank erg lekker ….
      Zelfs de viooltjes doen het nog prima en ik geniet van m’n balkonnetje.
      Jullie ook fijne dag vandaag!

       

Geef een reactie

 
