RSS

Voor het eerst in 4 maanden!

13 Mei

Vandaag hoefde Dakotah voor het eerst in 4 maanden geen pil te slikken. Gisteren vroeg ik Liesbeth of ik de Prednoral kon gaan afbouwen nu ik weer terug van vakantie ben. En of ze op nierdieet moest. Maar ja ….. ik wist natuurlijk ook wel dat nog niet gecontroleerd was of die bacteriele blaasontsteking tijdens mijn vakantie nu echt genezen was. Dus eerst urinecontrole. Ik maakte een afspraak voor volgende week want met ál m’n ervaring met plas opvangen leek het me toch onmogelijk om dat bij Dakotah te doen. Ze is erg schichtig voor me in bepaalde situaties, en ze doet echt in 3-4 seconden een plasje.

Vanochtend om 5 uur werd ik wakker, en dacht aan de stress (en kosten) van een taxirit volgende week. Stond op, zette een pot koffie, zette de 2 kattenbakken met de opening tegen de muur en ging aan m’n computer werken. Om 7 uur ontbijt voor de katten gemaakt, bakken terug gezet, en toen ging de een na de ander met hoge nood op de bak. Ook de dame😉  en ik was er snel genoeg bij. Dus kon ik met een plas op de fiets naar de DAP. Het was dus tóch gelukt.

Controle viel goed uit: de blaasontsteking is genezen, soortelijk gewicht was opnieuw 1.050 dus op dit moment zit Dakotah in fase 1 van nierfalen doordat er casts gezien zijn. ook is 1 nier afwijkend van vorm. Voorlopig geen nierdieet, en ik kan nu gaan afbouwen met de Prednoral.

tn_DSC00880

Ook heb ik een gloednieuw dieetvoer meegekregen: Hill’s Presciption Diet Metabolic Urinary. Zo nieuw dat ik er nog nergens iets van kan vinden, en ik meen dat de Sterkliniek de eerste is die het in huis heeft. Ashmanti en Quast krijgen allebei al heel lang Metabolic natvoer om goed op gewicht te blijven, en daarnaast krijgt Ashmanti ook de Metabolic brokken. In plaats daarvan heb ik nu de nieuwe variant Metabolic Urinary meegekregen. Hij heeft namelijk een gevoelige blaas is gebleken tijdens de jaarwisseling. En na een westerstorm onlangs ging hij ook stressplassen. Eens kijken of deze nieuwe variant iets uitmaakt. Het ziet er precies hetzelfde uit als de gewone Metabolic, en het wordt met smaak gegeten.

 
4 reacties

Geplaatst door op mei 13, 2015 in Gezondheid katten

 

Tags: ,

4 Reacties op “Voor het eerst in 4 maanden!

  1. Maddy

    mei 14, 2015 at 2:16 pm

    Wat goed bedacht van je om zo toch de urine op te vangen! Fijn dat de blaasontsteklng genezen is!
    Hopelijk lust Ashmanti dat nieuwe dieetvoer!

     
  2. margali

    mei 14, 2015 at 8:50 pm

    Ik heb in de 35 jaar dat ik katten heb al ontelbare plasjes opgevangen en ik kon het toch niet op me laten zitten om voor het eerst te moeten zeggen dat ik het niet kon. Alleen al om Dakotah de stress te besparen heb ik het toch geprobeerd. Belangrijkste is dat je weet wat de plasmomenten zijn van je kat, en dat wist ik van Dakotah. De uitslag viel me heel erg mee want ik had een gevoel dat het niet goed was. Ik vind haar stilletjes, en nog minder aktief dan anders. Maar ook Quast gedraagt zich afstandelijker dus misschien krijg ik nog steeds “op m’n donder” dat ik weg geweest ben😉

     
  3. Ella Joosten.

    mei 15, 2015 at 11:01 am

    Je ruikt vast nog naar Seattle. Ze moeten weer aan je wennen.

     
  4. margali

    mei 15, 2015 at 11:20 am

    Je zou het bijna zeggen. Eigenlijk is Dakotah nog het meest aanhankelijk, behalve de momenten dat ze denkt dat ik haar ga pakken. Iedere avond komt ze naast me liggen op haar catnip-kussentje. Ashmanti pakt dan snel haar plek bovenop de grote krabton, en Quast gaat ergens in de poezenkamer liggen, mijlenver weg ….
    Gisteren had Dakotah een heel aktieve Pred-loze dag. Geen idee of Pred ook het gedrag kan beinvloeden. Ik zal het wel merken. Eten doet ze nog steeds prima, maar ze wordt dan ook verwend. Ik heb haar sinds ik terug ben ook een beetje op rantsoen gezet want ik vind 4 kilo toch echt het maximum dat ze mag wegen ivm rug/heupen.

     

Geef een reactie

 
