RSS

Ashmanti weer rustig

01 Apr

Zo te zien gaat het uitstekend. Gisteravond is hij verder heel normaal bezig geweest, goed gegeten, lekker geslapen. Ik heb een kampeerbedje in de achterkamer gemaakt, altijd groot feest, zodat ik goed kon horen wat er op de bak gebeurde. De hele nacht is het rustig geweest en rond 5 uur deed Ashmanti een keurige plas zonder herhalingen.

Het lijkt overgewaaid, al of niet dankzij de Metacam. Uiteraard nog even goed in de gaten houden. Door mijn ervaring met katten met blaasproblemen was ik hier al op verdacht. Liesbeth heeft me wel eens verteld dat ze na een fikse onweersbui of storm vaak een groter aantal katten met blaasproblemen op de praktijk ziet 😉 En Ashmanti heeft tijdens de jaarwisseling natuurlijk z’n visitekaartje afgegeven wat dat betreft.

 
4 reacties

Geplaatst door op april 1, 2015 in Gezondheid katten

 

Tags: , , , ,

4 Reacties op “Ashmanti weer rustig

  1. Ella Joosten.

    april 1, 2015 at 8:42 am

    Fijn zo….gelukkig

     
  2. Maddy

    april 1, 2015 at 9:31 am

    Pffft, gelukkig!

     
  3. Yvonne den Boer

    april 1, 2015 at 12:09 pm

    Ashmanti boft maar met jouw kennis van(blaas)katjes,anders had het er vast slechter voor hem uitgezien nu!

     
    • margali

      april 1, 2015 at 3:00 pm

      Vonne, door Ashmanti heb ik alweer iets nieuws geleerd over blaasproblemen. Ik heb katten met blaasgruis gehad, en met blaasontstekingen, maar dit is weer een nieuwe voor me.

      Ashmanti kan dus aandrang gaan krijgen door stress, veroorzaakt door invloeden van buiten. Vuurwerk, storm, bliksem (is hij doodsbang van) …. als hij aandrang heeft en ik weet dat zoiets aan de hand is dan hoef ik me niet zo snel ongerust te maken, zolang ik maar zeker weet dat hij een goede plas gedaan heeft, en niet verstopt zit. Daar zal ik altijd op letten.
      Als hij het doet zonder dat ik iets kan aanwijzen moet ik in ieder geval doen alsof hij een blaasontsteking heeft en een plas laten nakijken.
      In dit geval is het blijkbaar een incident, want ik merk niets meer aan hem. Hij krijgt vanavond ook geen Metacam meer.

       

Geef een reactie

 
