RSS

Ashmanti in de fout

31 Mrt

Dit is oninteressante lectuur voor de meeste mensen, maar ik noteer het hier zodat ik het eventueel later weer kan terugzoeken. ’t Is tenslotte mijn blog 😉

Vanochtend was het achter in de poezenkamer heel onrustig door de storm. Het ging nog door m’n hoofd dat dit nou typisch zo’n situatie zou zijn waar Ashmanti op zou reageren. Sinds zijn bloed/stressplassen op 28 december – veroorzaakt door vuurwerkstress, denken we – ben ik verdacht op herhaling. En verdomd: terwijl ik het eten ging maken zag ik hem op de bak gaan zoals hij vaak doet voor het eten ….en later toen ik de bakken deed zag ik dat het een héél klein plasje was. In de andere bak lagen 3 normale plassen. Dus dit was een beetje vreemd. Soort reflex van “eten dus eerst plassen”?  of toch iets anders. Ik gaf hem dus maar net als Dakotah een Zylkene capsule.

Vandaag overdag was zijn gedrag normaal. Maar vanavond moest hij plassen, daarna poepen, toen ging hij eten maar stopte halverwege met eten en ging weer op de bak. Heel klein plasje. Toen nog een keer poepen (hij doet het meestal in tweeën) en daarna weer twee keer op de bak voor een paar druppels. Hij ging in z’n kartonnen doos zitten en leek te moeten kotsen maar nee, toch maar niet. Ik gaf hem na overleg met de DAP een dosis Metacam, voor 6 kilo (geen dubbele aanvangsdosis) en ja hoor … toen kwam alsnog alles er weer uit.

Heb een uurtje gewacht; hij leek opgelucht, ging niet meer op de bak. Ik heb hem alsnog een dosis Metacam voor 6 kilo gegeven met wat natvoer en brokjes, en nu ligt hij rustig te slapen, Hopelijk kunnen we het zo weer de baas worden. Ik hou natuurlijk goed in de gaten dat hij goed plast. Als de aandrang wegblijft dan ga ik ervan uit dat het weer overwaait. Duim duim duim ….

 
1 reactie

Geplaatst door op maart 31, 2015 in Gezondheid katten

 

Tags: , , , ,

Een Reactie op “Ashmanti in de fout

  1. Ella Joosten.

    april 1, 2015 at 7:18 am

    Sterkte, en de storm lijkt vandaag nog niet over te zijn. Hopelijk gaat het vandaag beter.

     

Geef een reactie

 
