RSS

Vandaag een dip

06 Mrt

Dakotah heeft gisteravond voor het eerst geen Cerenia gehad, en vanochtend geen Zylkene. Of dat de reden is weet ik niet maar vandaag gaat ze niet lekker. Geen brokjes na haar natvoer, paar uur later wilde ze ook niks, en pas vanmiddag toen ze onder het bed zat en ik de slaapkamerdeur dicht deed heeft ze brokjes gegeten. Ze ontwijkt me overdag, ’s ochtends blijft ze nog wel op haar ton liggen, maar vanmiddag rond 1 uur ging de telefoon, en wég was ze …. blijkbaar dacht ze dat het de taxi was 😉 Ik vind dit echt ontzettend rot, maar het kan niet anders. Pil geven is een makkie, maar ze waagt zich niet in m’n buurt als ik in de keuken bezig ben met het voer. Ik moet steeds een bliksemsnelle greep doen, en dan geeft ze zich wel over. Het is echt de angst vooraf: de handeling zelf vindt ze niet erg volgens mij.

Gisteren met Liesbeth overlegd: Dakotah krijgt de komende 4 weken nog een B-12 injektie om een optimale eetlust te garanderen. De Prednoral mag ik pas gaan afbouwen als ze 2 weken echt stabiel met eten is. Lastig om te beoordelen of ze niet eet vanwege geen eetlust of vanwege stress, dus ik ga in ieder geval straks weer Zylkene geven. Kijken of het uitmaakt.

Verder vind ik wel (al sinds ze ziek werd rond Kerstmis) dat ze met nog meer moeite overeind komt als ze op m’n schoot ligt. Het is echt belabberd …. wiebel wiebel. Maar ja, ze loopt nog wel parmantig mee met staart omhoog als ik eten maak. Dus laat ik het maar zo.

Update: en als het dan avond is, en het gevaar geweken (pil al geslikt), dan eet ze dus eerst een bakje natvoer leeg en daarna nog een handje RC Sensible. Ik heb een Zylkene door het natvoer gedaan. En nu ligt ze samen met Quast op schoot.

Ik heb een aparte rubriek “Dakotah” gemaakt voor mijn eigen gemak, en ook voor Liesbeth (want ik weet dat ze dit blog aardig volgen 😉 )

 
5 reacties

Geplaatst door op maart 6, 2015 in Dakotah, Gezondheid katten

 

5 Reacties op “Vandaag een dip

  1. Ella Joosten

    maart 6, 2015 at 7:26 pm

    Oh wat heerlijk, veilig samen met Quast op jouw schoot, dat is echt relaxen. Oh arm ,ik kan me haar alertheid zo voorstellen, moet ik weer, de taxi in, enz. Niet leuk Dakotah, maar wij hebben het zo goed me je voort. Indertijd ging Felix ook voor mij op de vlucht met spuitvoeren, o wat deed dat piijn. Sterkte Marga, het komt goed, daar gaan we voor.

     
    • margali

      maart 6, 2015 at 7:41 pm

      Dank je Ella. Ik mag niet klagen hoor, want Dakotah heeft denk ik in de basis wel een veilig gevoel. Maar ze wil gewoon geen polonaise aan haar lijf. Ze had hier indertijd ook al een waardeloze start met dat bekkie vol rotte tanden. Wekenlang pillen slikken was toen écht heel naar en eng voor haar maar ze hield zich kranig. En nu ook, terwijl ze nu echt thuis is hier. Ze zal het nog even moeten verdragen ….

       
  2. margali

    maart 7, 2015 at 8:31 am

    Dit is op Margali's Weblog herblogden reageerde:

    Vandaag Sheba-dag voor alle katjes …. oh wat een feest 😉

     
  3. Ella Joosten.

    maart 7, 2015 at 9:52 am

    Jippy, wij feesten mee.

     
  4. Yvonne den Boer

    maart 7, 2015 at 5:33 pm

    Zo rot dat je dat je diertje aan moet doen hé,begreep ze maar dat het voor haar eigen bestwil is en dat je het uit liefde doet!
    Maar de Sheba maakt vast veel goed vandaag!

     

Geef een reactie

 
